کد خبر: ۱۴۷۷۸
به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایوان انجام شد؛

جلسه هم اندیشی برگزای مراسم شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)

جلسه هم اندیشی برگزای مراسم شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) با حضور امام جمعه، مسئولین شهرستانی و هیئات مذهبی در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایوان برگزار شد.
۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱

جلسه هم اندیشی برگزای مراسم شهادت حضرت امیرالمومنین(ع)به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در پی هنجار شکنی‌های برخی از افراد به بهانه جشن‌های نوروزی، و همچنین تصمیم گیری در خصوص اجرای برنامه‌های روز شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)، جلسه هم اندیشی به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایوان برگزار شد.

در این جلسه که برخی از مسئولین شهرستان اعم از حجت الاسلام علی حیدری امام جمعه، نماینده فرماندار وسایر ادارات و ارگان ها، رئیس شورای هیئات مذهبی استان، اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و جمعی از مسولین هیئات مذهبی شرکت داشتند.

حجت‌الاسلام علی سالکی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)، هدف از تشکیل جلسه را ارائه راهکار و پیشنهاد توسط شرکت کنندگان برای برگزاری مراسم بزرگ عزاداری امام اول شیعیان و نیز جلوگیری از تکرار موارد هنجارشکنانه در روز شهادت امام اول شیعیان عنوان کرد.

در ادامه هریک از حاضرین پیشنهادات و راهکار‌های خود را عنوان کردند، حجت‌الاسلام سالکی افزود: حضور مبلغین در تفرجگاه‌ها و ذکر مصیبت، مرثیه سرایی و سخنرانی در بین مردم در دامان طبیعت از تکرار جشن‌ها و بی حرمتی‌ها در ماه مبارک رمضان و ایام شهادت مولای متقیان جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه حجت الاسلام علی حیدری امام جمعه شهرستان ایوان گفت: این جریانات جزیی از جنگ ترکیبی و از پیش تعیین شده است و هدف آن ترویج پان کردیسم و در نهایت براندازی است.

امام جمعه شهرستان ایوان افزود: پشت این قضایا دست‌هایی است که می‌خواهند دو قطبی را بوجود آورند و ما نباید اجازه دهیم این دو قطبی پیش آید و این مستلزم مدیریت درست و به موقع است.

حجت‌الاسلام حیدری در ادامه گفت: در این قضایا ایراداتی هم به مسولین وارد است، کار فرهنگی ساده نیست باید برای کار فرهنگی هزینه کرد، پای کار بود، باید خوب تبیین کنیم باید دین و این مسائل را در کنار هم قرار دهیم نه اینکه مقابل هم قرار دهیم. سیزده به در را نمی‌شود از مردم گرفت، اما میشود مدیریت کرد. مثل اغتشاشات سال گذشته که این شهرستان تنها شهرستانی بود که یکبار اغتشاشات در آن صورت گرفت و بعد آن اتفاق به نحو مطلوب مدیریت شد.  

ارسال نظر