کد خبر: ۱۴۹۰۳
رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان عنوان کردند

ابراز خرسندی از رواج قرآن و افطار‌های خیابانی در ماه مبارک رمضان امسال

آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، در دیدار دانشجویان، از رواج و انس با قرآن در ماه مبارک رمضان امسال ابراز خرسندی کردند و افطار‌های خیابانی در این ماه را با ارزش دانستند.
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ در دیدار دو و نیم ساعته با حدود ۳ هزار نفر از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و علمی دانشگاه‌ها، ماه رمضان امسال را از لحاظ بروز و ظهور جنبه‌های معنوی در جامعه از جمله رواج جلسات تلاوت، ماهی خوب خواندند و در ادامه هیئت‌های فعّال و افطار‌های خیابانی در این ماه را بارزش دانستند.

ایشان در این دیدار فرمودند: «امسال بحمدالله ماه رمضان، ماه رمضانِ خوبی بود، بخصوص رواج قرآن، تلاوت قرآن، برای بنده خیلی خرسندکننده بود. اینکه در شهر‌های مختلف، افراد متعدّدی، گاهی حتّی نوجوان‌هایی به این خوبی، به این روانی، گاهی از حفظ، قرآن تلاوت می‌کنند ــ این یکی از آرزو‌های بزرگ بنده بود که بحمدالله میبینم دارد تحقّق پیدا میکند و تحقّق پیدا کرده ــ بار‌ها خدا را شکرگزاری می‌کنم.»

ابراز خرسندی از رواج قرآن و افطار‌های خیابانی در ماه مبارک رمضان امسال

رهبر معظم انقلاب در ادامه توصیه فرمودند: «هر چه می‌توانید با قرآن مأنوس بشوید؛ همه چیز در قرآن هست، که با تدبّر در قرآن [به دست می‌آید]؛ البتّه این تدبّر با راهنمایی باید همراه باشد. اسم مرحوم آقای مصباح (رضوان الله علیه) دو سه بار اینجا آورده شد که بجا است؛ از کتاب‌های ایشان استفاده بشود. حقّاً و انصافاً فکر این مرد بزرگ، فکر کمک‌کننده‌ی به حرکت درست فکری جوان‌ها است. هیئت‌های فعّال در این ماه، افطار‌های خیابانی در این ماه، همه‌ی این‌ها چیز‌های باارزشی بود.»

گفتنی است سازمان تبلیغات اسلامی، ماه مبارک رمضان امسال پویش «زندگی با آیه‌ها» را برای گسترش انس با قرآن در جامعه و با هدف تبیین و حفظ موضوعی آیات قرآن کریم به‌طور گسترده در سطح کشور به اجرا گذاشت. همچنین مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در قالب پویش «ماه فلسطین» با افطاری ساده در این ماه پذیرای روزه‌داران در میدان فلسطین تهران بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار