کد خبر: ۱۴۹۲۶
حجت الاسلام ارتقایی مطرح کرد:

همراهی ۵۰ دستگاه اجرایی در طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به طرح پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» گفت: این طرح قرآنی در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود که با موافقت ۵۰ دستگاه در حال برگزاری است و ابلاغ برای سایر دستگاه‌ها نیز انجام شده است.
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی در نشست فصلی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی که در سالن جلسات بانک ملی برگزار شد اظهار کرد: همواره در کنار اقامه نماز چندین وظیفه بر عهده کارگزاران نماز است و آن اینکه بتوانند گستره اقامه نماز را در اماکن، مناطق و جایگاه‌های مختلف به پا دارند.

وی با اشاره‌ به طرح پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» گفت: این طرح قرآنی در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود که با موافقت ۵۰ دستگاه در حال برگزاری است و ابلاغ برای سایر دستگاه‌ها نیز انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۲۰ هزار دقیقه برنامه در رسانه ملی و شبکه‌های استانی تولید، ضبط و پخش شده است افزود: صدا و سیما، ارشاد و آموزش و پرورش نقش کلیدی در اجرا و معرفی طرح زندگی با آیه‌ها داشتند.

وی با بیان اینکه برپایی نماز جماعت در ادارات در معرفی و برگزاری طرح اثرگذار است عنوان کرد: در این طرح ۱۵۰ فراز و آیه جامعه‌پرداز که در زندگی مورد توجه است معرفی و تشریح می‌شود.

حجت الاسلام ارتقایی با بیان اینکه در ماه رمضان معرفی و تدبر در ۳۰ فراز قرآنی انجام شده است خاطرنشان کرد: هدف از طرح این است که این آیات بر زندگی مردم جاری و ساری شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاوت روزانه قرآن کریم در خانواده‌ها باید فرهنگسازی شود افزود: اگر به جامعه‌ای برسیم که در آن به گفته رهبر معظم انقلاب مردم در هر مسئله و موضوعی که برای آنها پیش می‌آید به یاد آیات قرآن بیفتند و از آن بهره‌مند شوند حرکت اسلامی جامعه تضمین می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه طرح زندگی با آیه‌ها تمرینی برای اقدامات هم‌افزایی در کشور است عنوان کرد: متاسفانه قرآن در کشور اسلامی ما مهجور واقع شده، در شرایطی که باید بیشتر از این کتاب الهی و مفاهیم آن بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان بسیاری از امور خود را تعطیل کرده و به تلاوت قرآن کریم می‌پرداختند افزود: به گفته نزدیکان ایشان، امام(ره) در این ایام یا مشغول ذکر و نماز بودند یا مشغول تلاوت قرآن.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار