کد خبر: ۱۵۱۳۳
کارشناس فرهنگی شهرستان کبودرآهنگ خبر داد:

برگزاری کارگاه آسیب‌های اجتماعی در مدارس

حجت الاسلام قلعه جوقی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی برگزاری کارگاه آسیب‌های اجتماعی در مدارس میباشد که خانواده‌ها باید آگاهی کاملی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴

برگزاری کارگاه آسیب‌های اجتماعی در مدارسبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قلعه جوقی کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ گفت: در این  کارگاه باید به رفتار‌های پرخطر توجه ویژه‌ای داشته باشیم و با اتخاذ تدابیر لازم مانع از بروز آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط خانواده و اجتماع شویم؛ نوجوانان و جوانان تحت تاثیر شرایط و گروه همسالان با مسائلی که هیچ شناختی از آن‌ها ندارند مواجه شده و سعی دارند با وسوسه‌های برخی از همسالان نسبت به انجام آن‌ها مبادرت ورزند و اینجاست که نقش تربیتی و آموزشی والدین با رویکر آسیب شناسی خود را نشان می‌دهد و مانع از بروز یک آسیب اجتماعی در کانون خانه یا مدرسه و جامعه می‌شود.

وی افزود: با گسترش آسیب‌های اجتماعی همزمان با گسترش فناوری روز جامعه در سال‌های اخیر با گسترش فعالیت‌های دشمنان در زمینه نفوذ در کانون خانواده‌ها با هدف ازهم گسیختگی روابط خانوادگی و انسانی با جریان سازی در بستر شبکه‌های اجتماعی، پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی را به عنوان یک ضرورت بسیار مهم مورد تاکید قرار می‌دهد.

حجت الاسلام قلعه جوقی افزود:  نقش تربیتی و آموزشی اولیا و مربیان و والدین بسیار پررنگ است و آن‌ها با ایفای درست نقش خود می‌توانند مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی در کانون خانه، مدرسه و جامعه شوند، از این رو، چنین کارگاه‌هایی برگزار شد تا به والدین راهکار‌های مناسبی ارائه شود و بتوانیم از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

کارشناس فرهنگی شهرستان کبودراهنگ خاطر نشان کرد:  همچنین در این دوره‌ها انواع آسیب‌ها و معضلات موجود در جامعه و مشکلاتی که ممکن است جوانان و نوجوانان با آن روبه‌رو شوند را در مدارس تشریح و راهکار‌های مقابله با این آسیب‌ها ارائه شده است.

وی افزود: با توجه به وجود تهدید‌ها و خطرات آسیب‌های اجتماعی به خصوص برای سنین نوجوانی برای کاهش اثرات این آسیب‌ها کلاس‌هایی با حضور مدرسین شهرستان در مهرماه برای دانش آموزان برگزار شد.  

حجت  الاسلام قلعه جوقی گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از برنامه‌های اصلی حوزه سلامت درآموزش و پرورش  را تشکیل می‌دهد، که کسب مهارت ها‌ی لازم به منظور داشتن رفتار مناسب در مقابل آسیب‌های اجتماعی به ویژه در گروه سنی دانش آموزی از جمله اهداف دیگر برگزاری این کارگاه‌های آموزشی را تشکیل داد.

کارشناس فرهنگی شهرستان کبودراهنگ  خاطر نشان کرد: قابل به ذکر است سرفصل‌های آموزشی این کارگاه شامل آسیب‌های اجتماعی نوپدید، فضای مجازی، ماهواره، موبایل و مخاطرات، مواد مخدر جدید، سبک‌های تربیتی خانواده‌ها و راه‌های پیشگیری خانواده محور (به صورت کاربردی و عملیاتی) و در پایان با پرسش و پاسخ شرکت کنندگان همراه بوده است.

وی افزود در پایان بیان کرد: در این کارگاه‌های آموزشی بیش از ۱۰۰۰ والدین و دانش آموز در مدارس و سرای محلات شهرستان کبودراهنگ  با الگوی خانواده سالم، مهارت‌های هشتگانه گانه زندگی و فرزند پروری سازنده آشنا شدند.  

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار