حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر خبر داد:

حضور ۱۹۰۰ نفر در مرحله شهرستانی مسابقه «زندگی با آیه‌ها» در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اعلام خبر آغاز مرحله شهرستانی مسابقه «زندگی با آیه‌ها» گفت: تاکنون ۱۹۰۰ نفر در استان برای شرکت در این مرحله از آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز مرحله شهرستانی مسابقه «زندگی با آیه‌ها» از امروز، هشتم اردیبهشت ماه، اظهار کرد: این مرحله از مسابقه تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی مسابقه زندگی با آیه‌ها به صورت آزمون کتبی برگزار می‌شود، افزود: این آزمون امروز در شهرستان‌های بن و کیار، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در شهرستان‌های لردگان، فلارد، خانمیرزا و فرخشهر، ۱۱ اردیبهشت در شهرستان‌های بروجن، فارسان و سامان، ۱۲ اردبهشت در شهرستان‌های شهرکرد و کوهرنگ و در روز ۱۳ اردیبهشت ماه نیز در شهرستان‌های اردل و کوهرنگ (بخش چلگرد) برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مرحله شهرستانی مسابقه «زندگی با آیه‌ها» با همکاری موسسات و مراکز قرآنی همچنین ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۹۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری برای شرکت در آزمون مرحله شهرستانی ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: مکان و زمان‌بندی برگزاری مسابقه به این افراد اعلام شده است همچنین با توجه به اینکه تا پایان هفته ثبت‌نام از متقاضیان ادامه دارد برنامه‌ریزی لازم برای شرکت افراد جدید در آزمون انجام شده است.

وی اضافه کرد: طرح زندگی با آیه‌ها موجب شکل‌گیری یک فضای معنوی و قرآنی در کشور و چهارمحال و بختیاری شد و مقرر است این طرح در تابستان نیز به صورت ملی با بخش دیگری از آیات ادامه داشته باشد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به فاصله ماه مبارک رمضان و تابستان این احتمال وجود داشت که حرکت قرآنی آغاز شده به واسطه اجرای طرح زندگی با آیه‌ها کند شود به همین جهت برگزاری مسابقه این طرح در دو مرجله شهرستانی و استانی در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر با بیان اینکه در مرحله شهرستانی مسابقه زندگی با آیه‌ها برگزاری آزمون شفاهی نیز پیش‌بینی شده بود، یادآور شد: با توجه به بالا بودن شرکت‌کنندگان با کمبود نیرو، داور و زمان مواجه شدیم بنابراین مقرر شد در این مرحله از برگزاری آزمون شفاهی صرف‌نظر شود.

وی بیان کرد: آزمون کتبی مسابقه زندگی با آیه در مرحله شهرستانی شامل ۵۰ پرسش چهارگزینه‌ای با موضوع حفظ و تدبر در ۳۰ آیه منتخب طرح است؛ نکته قابل توجه این است که برای هر شهرستان و هر حوزه امتحانی سوالات متفاوتی طراحی شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: افرادی که در مرحله شهرستانی موفق به کسب نمره موردنظر شوند به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر ادامه داد: مرحله استانی مسابقه زندگی با آیه‌ها با حضور تمامی برگزیدگان، طی یک روز و به دو صورت کتبی و شفاهی در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود البته زمان و مکان دقیق این آزمون اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی عنوان کرد: مقرر است پس از اتمام مرحله استانی مسابقه، اختتامیه طرح زندگی با آیه‌ها ویژه ماه مبارک رمضان برگزار و از برگزیدگان مسابقه استانی تجلیل شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ایجاد فضای جذاب و مطلوب برای شرکت‌کنندگان در مسابقه زندگی با آیه‌ها یکی از موضوعات بسیار مهم است به همین جهت نیز تاکید بسیاری بر رعایت کیفیت برگزاری آزمون‌ها، تکریم شرکت‌کنندگان، پذیرایی و... شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر تصریح کرد: بسیاری از افراد شرکت‌‎کننده در مسابقه زندگی با آیه‌ها برای نخستین بار در یک فعالیت قرآنی حضور دارند و به همین علت جذابیت فضای آزمون‌ها اهمیت بالایی دارد چراکه ممکن است از این طریق بسیاری از شرکت‌کنندگان که به حفظ آیات الهی علاقه دارند توسط مراکز قرآنی جذب شوند.

وی با اشاره به توفیقات چهارمحال و بختیاری در طرح برگزاری طرح ملی زندگی با آیه‌ها، یادآور شد: روزانه حدود ۱۳۵ هزار نفر در مسابقه این طرح شرکت داشتند درحالی که هدف‌گذاری ما ۱۰۰ هزار نفر بود و با توجه به این استقبال بالا استان از حیث مشارکت رتبه دوم کشوری را کسب کرد و رقم مشارکت ۱۱ درصدی جمعیت استان در این پویش ثبت شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مرکز رسانه انقلاب اسلامی نیز در ایام ماه مبارک رمضان حجم بسیار بالایی از محتوا‌های چندرسانه‌ای را تولید و منتشر کرد که مورد استقبال بسیاری از مردم استان قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی، خبرگزاری‌ها، صدا و سیما، مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهری، کانال‌ها و گروه‌های فعال در فضای مجازی و حدود ۵۰۰ مبلغ مستقر و مدعو در ماه مبارک رمضان نقش بسزایی در اجرای هرچه بهتر طرح زندگی با آیه‌ها در استان داشتند.

وی خاطرنشان کرد: گام دوم «زندگی با آیه‌ها» در تابستان اجرایی می‌شود که هماهنگی و هم‌افزایی لازم توسط دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی انجام و بار دیگر شاهد یک حرکت بزرگ قرآنی در کشور خواهیم بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار