کد خبر: ۱۵۴۰۶
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات تبلیغات اسلامی همدان تأکید کرد:

مسائل تربیتی به اندازه امور آموزشی اهمیت دارد

حجت الاسلام روحی، با تأکید بر اینکه کار بسیار بزرگی به معلمان سپرده شده است، گفت: لازم است تا غیر از بحث آموزش، نسبت به مسئله امور تربیتی دانش آموزان که آینده سازان این کشور هستند نیز توجه ویژه‌ای شود.
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰

مسائل تربیتی به اندازه امور آموزشی اهمیت داردبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مهدی روحی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، در جمع مدیران و معلمین آموزش پرورش همدان، اظهار داشت: معلمین و مدیران مدارس، بحث مهم تعلیم و تربیت دانش آموزان را برعهده دارند و باید نسبت به آن بسیار حساس باشند.

معاون فرهنگی اداه کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان و تاکید ایشان بر تربیت نسلی فرهیخته  افزود: آینده این کشور در دست فرزندانی است که نتیجه تربیت شما معلمان است و بسیاری از کسانی که امروز در صدر مملکت ما عهده دار مسئولیت‌ها هستند نتیجه تربیت معلمان گذشته است.

حجت الاسلام مهدی روحی افزود: در شرایطی که با رشد روز افزون فناوری‌ها و اقتضائات فکری و روحی نوجوانان مواجه هستیم باید روش‌های تربیتی در مدارس بازنگری و ارتقاء پیداکند. امور تربیتی، اولویت اول در آموزش و پرورش قطعا اولویت و رسالت اصلی است.

 وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها فرزندان خود را به مدرسه می‌سپارند تا علاوه بر آموزش علم مسائل تربیتی  را نیز آموزش ببینند افزود: در کنار بحث آموزش باید  به بحث تربیت نیز در مدارس توجه ویژه‌ای شود.

حجت الاسلام روحی اضافه کرد: نکات تربیتی ماندگار است شاید نکات آموزشی فراموش شود، اما نکات تربیتی هرگز فراموش نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مسئله تربیت باید اولویت اول نظام آموزش و پرورش ما باشد؛ اگر تربیت و پرورش اسلامی رونق بگیرد، علم و آموزش هم رونق خواهد گرفت.

حجت الاسلام مهدی روحی با گریزی به زندگی آیت الله مقدس اردبیلی و نحوه تربیت ایشان گفت: تاثیر لقمه حلال، توجه به انتخاب دوست، توجه به نظافت و طهارت، توجه به مسائل دینی از بدو تولد و رعایت حریم‌ها و...   از سوی والدین نتیجه اش تربیت چنین فرزندان صالحی، چون مقدس اردبیلی می‌شود که عالم اسلام به وجودش افتخار می‌کند.

معاون فرهنگی اداه کل تبلیغات اسلامی همدان ضمن تاکید بر اینکه کودکان و دانش‌آموزان فطرت پاکی دارند تصریح کرد: اسلام دینی زیبا و لطیف است و فطرت انسان از ابتدا پاک است باید نکات تربیتی در کنار نکات آموزش از همان دوران کودکی  نهادینه شود  و اگر به نکات تربیتی دانش آموزان توجه شود  وضعیت تربیتی  دانش آموزان و فرزندان امروز ما متحول خواهد شد.

حجت الاسلام روحی  در ادامه افزود:  نتیجه تربیت درست دانش آموزان از سوی معلمان  داشتن مسئولانی متعهد، متخصص، دلسوز و آگاه و فرهیخته برای آینده کشور خواهد بود.

ارسال نظر