کد خبر: ۱۵۵۸۶
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی ابوموسی:

امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده ارزش‌های اخلاقی در جامعه است

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی گفت: امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده ارزش‌های اخلاقی در جامعه است.
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: اگر بخواهیم اخلاق‌های حسنه و رفتار‌های نیکو در جامعه نهادینه شود و ارزش‌های اخلاقی در جامعه رو به افول نگذارد راهکار آن امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده ارزش‌های اخلاقی در جامعه است.

وی افزود: از دیدگاه اسلام هیچ عملی نمی‌تواند با این دو فریضه برابری کرده و این دو تضمین و پشتوانه محکمی برای ترویج ارزش‌ها و هنجار‌ها و مقابله با مفاسد و منکرات هستند. فریضه امر به معروف و نهی از منکر نشان از تعهد فرد به جامعه و پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی است و امر کردن دیگران به خوبی و نهی آن‌ها از بدی نشان یک فرد متعهد به جامعه است.

سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای اجرایی نشود آن جامعه چه از بعد اجتماعی و چه در بعد اقتصادی و اخلاقی به ورطه نابودی و هلاک خواهد افتاد و می‌توان گفت همه حرکت‌های اصلاحی و دگرگونی‌های سازنده در جوامع بشری در پرتو امر به معروف و نهی از منکر آنان تحقق یافته است.

حجت الاسلام حسنی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که از معیار‌های اصیل دین و ملاک‌های ارزشی فاصله بگیرد، فساد در پیکره آن ریشه می‌دواند و روابط انسانی و ارتباطات اجتماعی و آنچه میان حاکمیت و ملت پیش می‌آید، دچار انحراف می‌گردد و گسترش بی بند و باری و رواج ظلم و حیف و میل بیت المال مسلمین و تعرض نسبت به زندگی و مال و جان مسلمانان و نبودن امنیت و عدالت، گوشه‌ای از این فساد اجتماعی است.

وی این عمل را وظیفه هر فرد مسلمان در جامعه دانست و بیان داشت: اگر چه هر یک از نهاد‌های حکومتی وظیفه مقابله با فساد و منکر را بر عهده دارند، اما نقش مردم در این حوزه پررنگ‌تر و اثرگذارتر است. عمل به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد مردم است و لازم است تا همه افراد متوجه رسالت سنگین خویش در عمل به این فرائض باشند و اگر به این مهم در جامعه به نحو احسن توجه شود، قطعا جامعه به سعادت و تعالی الهی نائل خواهد شد.

سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی با تاکید بر به کارگیری روش‌های به دور از خشم و درگیری در اجرای امر به معروف و نهی از منکر، افزود: زبان نرم بی‌شک اثرگذار است و مفاسد را برطرف می‌کند و آمران به معروف و ناهیان از منکر مصلحان جامعه امروزی هستند که راه انبیای الهی را ادامه می‌دهند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار