کد خبر: ۱۶۱۶۸
مرکزی| قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

گفتمان کنونی جامعه خدمت است/ گفتمان سازی نیازمند کارویژه است

حجت الاسلام حریزاوی گفت: گفتمان کنونی جامعه خدمت است و این فرهنگ باید به سنت اجتماعی تبدیل شده تا مورد مطالبه مردم واقع شود.
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،حجت الاسلام روح الله حریزاوی عصر دوشنبه در نشست فعالان فرهنگی جهاد تبیین با موضوع نقش آفرینی در انتخابات در مرکز اصحاب هنر و رسانه اراک، اظهار کرد: با توجه به اثرگذاری بالای معنوی عرفه، این روز به عنوان یک عید و فرصت ممتاز مطرح است که با ماه رمضان مقایسه می‌شود و امید است با آمادگی کامل و دستی پر، میزبان ضیافت غدیر و محرم باشیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست فعالان فرهنگی جهاد تبیین، افزود: اینگونه نشست‌ها، بخشی از جورچین شبکه عقلانیت انقلاب اسلامی است و باید اذعان کرد که تشکیل انقلاب اسلامی از سوی امام راحل بر مبنای عقلانیت شکل گرفت و اقدام و حرکت هیجانی نبود.

وی افزود: امام راحل با انجام یک آسیب شناسی بر این باور بودند که علت آنکه ایران پیش از انقلاب زیر چکمه‌های یک فرد بی سواد مدیریت می‌شد به آن سبب بود که قیام برای خدا نبود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به معنای کلمه اراک استان امام انقلاب گفت: واژه اراک در عربی به معنای تو را می بی نم و خبر از افق نمایی قله، آینده و هویت می‌دهد.

آسیب‌های اجتماعی نیازمند راه حل‌های بنیادی است

وی با اشاره به اینکه، انجام تمام فعالیت‌ها باید هویت بخش و اثرگذار باشد، افزود: آسیب‌های اجتماعی مسئله کشوری و فراگیر است و نیازمند راه حل‌های بنیادی است.

حجت الاسلام حریزاوی افزود: مطالب و اندیشه‌های امام راحل باید به اقتضای هر قشر، طایفه و قومی بازخوانی، بازتولید و بازنشر شود.

وی گفت: موضوع هویت زمانی حل می‌شود که هر کدام از ما باید یک خمینی کوچک باشیم و نوع نگرش، تفکر و تحلیل ما همانند ایشان باشد چرا که امام راحل، نظام فکری خاصی داشت و تمام صحبت‌های ایشان نیز در محافل بازگو نشده است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: انتظار است نخبگان استان به صورت نظام‌مند و آکادمیک با اندیشه‌های امام راحل آشنا شوند.

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به ایجاد اندیشکده در سرزمین آفتاب گفت: در این راستا باید برای پنج سال آتی یک افق ترسیم کنیم و پس از آن در اندیشکده ها گفتمان انجام شود و این اقدام را می‌توان فرآیند بنیادین جهاد تبیین عنوان کرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: آمادگی ساخت فیلم در این استان را داریم و انتظار است در این راستا فیلمنامه نویس توانمند معرفی شود.

سالانه ۶ تا ۸ فیلم انقلابی ساخته می‌شود

حجت الاسلام حریزاوی عنوان کرد: اکنون به رکورد ساخت ۶ و ۸ فیلم جریان انقلاب اسلامی در سال رسیدیم که در نوع خود کم سابقه است.

وی با اشاره به فیلم غریب نیز گفت: برای ساخت این فیلم از ۱۰۰ تانک استفاده شد و نقش مردم کرد در زمان جنگ زیبا و تأثیرگذار بود که انتظار است جبهه انقلاب اسلامی نسبت به این فیلم غیرت داشته باشند.

آینده انقلاب اسلامی نیازمند مدیرانی همچون شهید بروجردی است

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای آینده انقلاب اسلامی باید مدیرانی مسئولیت پذیر همچون شهید بروجردی تربیت و پرورش دهیم.

حجت الاسلام حریزاوی با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی در حوزه تولید محتوا در حال انجام است، گفت: صحبت امروز جبهه انقلاب این است که گفتمان به گونه‌ای باشد که مورد توافق همگان باشد و از این حیث در اندیشکده ها به مشارکت، خدمت و مقاومت رسیدیم و در بسیاری از زمان‌ها، موفقیت کسب کردیم اما آنها را نشناختیم.

وی با اشاره به اثرگذاری گفتمان انقلاب در انتخابات پیش رو گفت: کمترین فایده نوع گفتمان انقلابی در آن بود کلمه خدمت و نوکری روی زبان کاندیداهای ریاست جمهوری افتاده و تلاش می‌کنند از این گفتمان دور نشوند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، گفتمان کنونی جامعه را خدمت دانست و افزود: فرهنگ باید به سنت اجتماعی تبدیل شود و گفتمان فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که مورد مطالبه مردم قرار گیرد و جامعه خواستار آن باشند.

وی تاکید کرد: چنانچه گفتمان در جامعه نباشد انقلاب اسلامی پیش نمی‌رود و تنها راه پیشرفت و ایستادگی بر گفتمان مقاومت از طریق خدمت است.

حجت الاسلام حریزاوی افزود: با خدمت بدون مقاومت، پیشرفت حاصل نمی‌شود و این مهم باید مورد توجه ویژه باشد که آنهایی که اهل مقاومت نیستند اهل خدمت نیستند و گفتمان سازی نیازمند کار ویژه است.

کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند به رسمیت شناختن حلقه‌های های میانی جامعه است

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری با اشاره به راهکارهای کنترل آسیب‌های اجتماعی گفت: این مهم باید با رویکرد محله محوری و توانمندسازی جامعه هدف صورت گیرد.

حجت الاسلام حریزاوی تقویت مساجد، مردمی سازی در راستای کنترل و به رسمیت شناختن حلقه‌های میانی را از دیگر راهکارهای کنترل آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار