کد خبر: ۱۶۴۳۶
حجت الاسلام یوسفی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

مساله قرآن یکی از مهمترین ماموریتهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است

حجت الاسلام علی یوسفی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در جمع مدیران مراکز قرآنی، قرآن را یکی از مهمترین ماموریتهای سازمان تبلیغات اسلامی دانست.
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام علی یوسفی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست مدیران مراکز قرآنی زنجان گفت: سازمان تبلیغات یک نهاد حاکمیتی در امر ترویج و معارف قرآن کریم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست مدیران مراکز قرآنی زنجان گفت : ترویج و توسعه معارف قرآنی از ابعاد مختلف در تمامی ابعاد جامعه هم از بعد معرفتی و هم از بعد تخصصی از قبیل قرائت، حفظ، صوت و لحن و … از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: موسسات و خانه‌های قرآنی دارای دو رویکرد هستند: اول رویکرد ترویج معارف قرآنی است که همه کسانی که دغدغه فعالیت‌های قرآنی را دارند پای کار هستند و سعی در ترویج معارف قرآن در سطح جامعه مخصوصا در بین نسل نو را دارند و این رویکرد از نیاز‌های ضروری جامعه است و همه علاقمندان و دغدغه‌مندان باید اهتمام ویژه در این رویکرد داشته باشند و از تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می‌باشد و این اشاره به اهمیت قرآن دارد.

در ادامه گفت : رویکرد دوم مراکز قرآنی نگاه درآمدی است و این مبحث از ینجا نشات می‌گیرد که مربی و مدیر قرآنی نیز برای مداومت در امر ترویج و آموزش قرآن کریم نیاز به تامین منابع مالی دارد.

حجت الاسلام یوسفی تاکید کرد: خانه‌های قرآنی با هدف رویکرد اول و امر ترویج قرآن کریم تاسیس و ایجاد می‌شوند و هدف و دغدغه این گروه ترویج معارف قرآن بوده و ممکن است آنچنان ظرفیت درآمدزایی نداشته باشند، ولی موسسات قرآنی مرکز رسمی بوده و علاوه بر رویکرد ترویج قرآن رویکرد درآمدی نیز دارند. به همین دلیل برخی مباحث از قبیل شناسه ملی و شماره حساب به نام مرکز قرآنی در خانه‌های قرآنی تعریف و پیش بینی نشده است، ولی با اینحال مانعی هم ندارد اگر خانه قرآنی توانمندی و ظرفیت درآمدزایی داشته باشد می‌تواند در این زمینه نیز فعال بوده و فعالیت کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار