کد خبر: ۱۶۴۴۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان خبر داد:

اعزام‌ بیش از ۸۰ روحانی به نقاط مختلف اردستان در ایام محرم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: در ایام ماه محرم، اعزام بیش از ۸۰ روحانی به مناطق مختلف روستایی و شهری شهرستان اردستان انجام می‌شود.
۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳

اعزام‌ بیش از ۸۰ روحانی به نقاط مختلف اردستان در ایام محرم

به گزارش روابط عمومی  سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سید علی طباطبایی‌نژاد رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان اظهار کرد: محرم هرسال برای گفتمان‌سازی امام حسین (ع) انجام می‌شود و در سال جاری نیز با توجه به قضایای فلسطین، گفتمان مقاومت و حماسه وعده صادق در عملیات موشکی به رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود.

وی افزود: در ایام محرم سال جاری، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی شعار محوری تمام هیئات مذهبی "آزادگان عالم در خیمه حسینند" است و جا دارد که گفتمان مقاومت در برنامه‌های مذهبی این ایام، وجود داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: ستادهای درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در شهرستان اردستان تشکیل شده و با همکاری نهادهای دیگر، برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های ماه محرم تلاش می‌شود که اولین برنامه، همایش طلایه‌داران محرم با حضور روحانیون، مداحان و مسؤولان هیئات مذهبی است.

حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: روز هفتم ماه محرم همایش پیرغلامان حسینی در زواره برگزار خواهد شد و از پیرغلامان شهرستان تجلیل می‌شود همچنین همایش احلی من‌العسل را نیز برای نوجوانان حسینی خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، ادامه داد: در روز تاسوعای حسینی، هیئات مذهبی به صورت منسجم در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) اردستان تجمع خواهند داشت و با نام حضرت ابوالفضل (ع) مسیر وحدت و همدلی ترسیم می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان با بیان اینکه مراسم ویژه ظهر عاشورا و نماز ظهر نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌های عزاداری دیگری نیز همچون سال‌های گذشته در خیمه سبز حسینی زواره و دیگر نقاط شهرستان برگزار می‌شود همچنین ۱۲ شب تعزیه‌خوانی در حسینیه بزرگ زواره برگزار خواهد شد.

طباطبایی‌نژاد بیان کرد: در ایام ماه محرم، اعزام بیش از ۸۰ روحانی به مناطق مختلف روستایی و شهری انجام می‌شود که حدود ۵۰ نفر از قم و اصفهان و ۳۰ نفر از روحانیون ثابت شهرستان هستند و برای مداحان نیز هماهنگی اعزام به جلسات مختلف انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: برای راه‌اندازی ایستگاه صلواتی و نصب داربست باید مجوز گرفته شده و با همکاری شهرداری، راهور و تبلیغات اسلامی این کار صورت گیرد که مشکلی در زمینه‌های ترافیکی و نظایر آن نداشته باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: توزیع ارزاق از جمله برنج، شکر، گوشت و مرغ با قیمت دولتی برای هیئات مذهبی انجام می‌شود و جهت نصب کنتور برق موقت برای هیأت‌ها با اداره برق نامه‌نگاری می‌شود.

طباطبایی‌نژاد یادآور شد: در سال جاری برای اولین بار مجمع بانوان تأثیرگذار شهرستان تشکیل شد که اشراف بر روضه‌های خانگی و مبلغان خواهر دارند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار