کد خبر: ۱۶۴۷۸
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنجان در همایش طلایه داران تبلیغ ؛

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ایام تبلیغ جدی گرفته شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان تاکید کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ایام تبلیغ از سوی مبلغان جدی گرفته شود.
۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سجاد ناصر در همایش طلایه‌داران تبلیغ با بیان اینکه خلیفه در قرآن به معنای آن است که ما از سوی خداوند بر روی زمین مأمور هستیم تا کار خدایی انجام داده و ارزش‌های انسانی را در جایگاه خود توسعه دهیم، گفت: به هر میزان که بتوانیم در امر ترویج ارزش‌های انسانی بر روی زمین موفق عمل کنیم، ایام خلافت‌الله نیز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جریان کربلا، جریان بسیار مهمی است که همه آحاد بشری را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: اگر بخواهیم در یک جمله اتفاقات کربلا را خلاصه کنیم، به فرموده آیت‌الله حائری شیرازی، کربلا ظرفیت انسانی را به انسان نشان داد و انسان با پای گذاشتن بر روی نفس خود، زمینه رسیدن به معراج را از سوی خداوند فراهم می‌کند.

این مسؤول، هدف از قیام امام حسین (ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر است عنوان کرد و ادامه داد: انتظار داریم فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ایام تبلیغ از سوی مبلغان مورد توجه قرار گیرد. واقعیت امر این است که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما زنده باشد، قطعاً بسیاری از مشکلات و معضلات نیز مرتفع خواهد شد.

ناصر با اشاره به سخنان شهید مطهری در خصوص این فریضه و با بیان اینکه این شهید بزرگوار امر به معروف و نهی از منکر را رسیدگی دائمی به وضع مسلمانان عنوان کرده است، خاطرنشان کرد: اگر در جامعه نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی شده است، این کاستی‌ها به دو عامل بازمی‌گردد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، دلیل اول را نبود شناخت کافی نسبت به جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر دانست و با یادآوری اینکه اگر هم شناختی در این زمینه داریم، این شناخت بسیار کم است، اظهار کرد: دلیل دوم این است که اگر شناختی نسبت به اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه داریم، نسبت به این جایگاه کم‌توجه یا بی‌توجه هستیم، لذا به هر میزان که در بحث امر به معروف و نهی از منکر احساس تکلیف کنیم، در راستای زدودن منکرات از سطح جامعه موفق عمل کرده‌ایم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار