کد خبر: ۱۶۵۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

توزیع کتابچه‌های قرآنی مسطورا در زنجان آغاز شد

مدیرکل تبلغات اسلامی استان زنجان گفت: توزیع کتابچه‌های طرح قرآنی مسطورا در زنجان آغاز شد.
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفتگو با خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای ترویج و تبلیغ معارف دینی و قرآنی است؛ از همین رو به واسطه اجرای موفق طرح آیه‌های زندگی در ماه رمضان این طرح در ماه محرم نیز اجرا می‌شود.

وی گفتمان‌سازی و رواج مفاهیم قرآنی در زندگی آحاد مرد را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: طرح ملی مسطور یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: با اجرای این طرح سه ساله، نقش و اثرات قرآن در زندگی به عینه ساری و جاری شده و آن‌گونه که توقع داریم، رفتار مطابق با دستورات قرآن نهادینه می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه در ایام محرم نیز این طرح در روستا‌ها اجرایی می‌شود، اضافه کرد: محور این طرح آیاتی است که روی مسائل اعتقادی مردم تاکید داشته و در زندگی انسان دخیل است و با طرح کلی اندیشه‌های اسلامی مطابقت دارد.

وی ادامه داد: در قالب طرح مسطورا ۱۵۰ آیه از کلام‌الله مجید در مدت سه سال در جامعه گفتمان‌سازی شده و هر سال ۵۰ فراز از آیات قرآن در قالب ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن انتخاب شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون توزیع این کتابچه در نقاط مختلف استان در حال توزیع است، گفت: تولید کلیپ‌هایی در زمینه آموزش، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان و ویژه برنامه‌های فرهنگی نیز از دیگر اقداماتی است که همراه با طرح مسطورا اجرایی می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار