کد خبر: ۱۶۵۱۹
معاون فرهنگی اداره کل تبلیعغات اسلامی استان مرکزی:

بیش از ۳ هزار مسجد و حسینیه میزبان برنامه‌های محرم در مرکزی است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ماه محرم امسال، بیش از ۳ هزار مسجد و حسینیه میزبان برنامه‌های مربوط به عزاداری سیدالشهدا (ع) است.
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷

 

 به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام بهزاد محمدی اظهار کرد: در ماه محرم امسال تلاوت، تدبر و تفسیر ۱۰ فراز از آیات قرآن در هیئت‌های مذهبی استان مرکزی با محوریت گفتمانی مقاومت سیدالشهدا توسط وعاظ بیان و شرح داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بار دیگر شور حسینی در بیش از ۳ هزار مسجد و حسینه در استان مرکزی برپا می‌شود، افزود: شعار آزادگان عالم در خیمه حسین اند با مشورت پیرغلامان، جوانان، ستایشگران و مسؤولان هیئات مذهبی به عنوان شعار محوری امسال انتخاب شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: نزدیک به ۱۵۰۰ مبلغ و مبلغه در تبیین مکتب حسینی در ماه محرم نقش ایفا می‌کنند، همچنین
مواکب و ایستگاه‌های صلواتی با نقش آفرینی نوجوانان و جوانان استان در محلات و معابر مختلف به ساحت مقدس اباعبدالله عرض ارادت دارند و شور حسینی به پا می‌کنند.

حجت الاسلام محمدی گفت: احداث حسینیه کودک در هیئت‌های مذهبی برای انتقال مفاهیم عاشورایی در کنار تکیه‌ها برای کودکان از جمله تلاش‌های خادمان حسینی است و برای ابراز محبت به خاندان اهل بیت (ع)؛و شکوه شعار حسینی، تجمع هیئات مذهبی در تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اجتماع دختران نو نهال با عنوان اجتماع سه ساله‌های حسینی در سوم محرم و آئین شیرخوارگان حسینی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده ماه محرم در استان مرکزی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: بار دیگر با شکوه و جلال بیشتری، بانوان استان ابراز محبت و ارادت خود را به خاندان اهل بیت (ع) در منازل خود با عنوان" هرخانه یک حرم" به منصه ظهور خواهند رساند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار