کد خبر: ۱۶۵۶۸
رئیس اداره تبلیغات شهرستان کبودرآهنگ:

گفتمان مقاومت و امید آفرینی اولویت برنامه محرم امسال شهرستان است

حجت الاسلام رستمی گفت: موضوع مقاومت و پیشرفت حول محور آیات برجسته‌ای که حضرت اباعبدالله علیه السلام، در طول دوران قیام بیان فرموده اند، به عنوان محتوای هیئات، در عزاداری امسال مورد توجه ویژه است.
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲

حجت الاسلام رستمی رئیس اداره تبلیغات شهرستان کبودرآهنگ گفت: گفتمان مقاومت و امید آفرینی اولویت برنامه محرم امسال شهرستان می‌باشد.به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رستمی رئیس اداره  تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ گفت: گریه بر مصیبت ابا عبدالله الحسین (ع)  افراد را از تاریکی‌های زمان نجات می‌دهد و مساله سوگواری در عزای امام حسین (ع) به‌عنوان نیاز روز جامعه، کاربری سرنوشت‌ساز دارد.

حجت الاسلام رستمی افزود: موضوع مقاومت و پیشرفت حول محور آیات برجسته‌ای که حضرت اباعبدالله علیه السلام، در طول دوران قیام بیان فرموده اند، به عنوان محتوای هیئات، در عزاداری امسال مورد توجه ویژه است.

وی افزود: ما برای پاداش بهشت یا فرار از عذاب دوزخ بر مصیبت اباعبدالله (ع) اشک نمی‌ریزیم؛ بلکه نگاه اصلی، داغ جان‌سوزی است که از بزرگترین مصیبت کل تاریخ بر دل‌هایمان می‌نشیند.

رئیس اداره شهرستان کبودراهنگ خاطر نشان کرد:رسول خدا (ص) می‌فرمایند که ماه محرم برای همه انسان‌ها خصوصا شیعیان یک حال و هوا و تحول دیگری ایجاد می‌شود و اشکی که برای این عزاداری‌ها ریخته شود خداوند وعده بهشت به شیعیان داده است.

وی افزود:در سوگ امیرالمؤمنین علی (ع) و امام مجتبی (ع) سیاه پوشیدند و عمامه سیاه بر سر گذاشتند و در تاریخ آمده است که در سوگ امام حسین (ع) هیچ زن هاشمی و قریشی نبود مگر اینکه جامه سیاه به تن کرده بود. پس باید سیاه پوشی و سیاه پوشاندن در عزاداری را جزو سنت‌های دیرینه تاریخی به حساب آورد.

حجت  الاسلام رستمی گفت: سنت دیگر، سرودن مرثیه بوده است که ما در فرهنگ‌های مختلف مشاهده می‌کنیم؛ به ویژه در فرهنگ عرب قبل از اسلام، جایگاه این مرثیه‌ها به قدری اهمیت داشت که حتی یکی از اغراض شعری در عرب، «رثا» است.

رئیس اداره شهرستان کبودراهنگ  خاطر نشان کرد: عزاداری بر سیدالشهد (ع) تأثیرگذاری در ابعاد جهانی پیدا کرده به طوری که همین اشک به‌عنوان بهترین رسانه، پیام‌آور حقایق نهضت حسینی است.

وی افزود: اولین کسی که هیئت عزاداری امام حسین علیه السلام  را برپا کرد، حضرت زینب (س) بودند که در شام و در دارالحجره کاخ حمراء شام، و به مدت سه روز بر پا کردند که یک هیئت زنانه بود. همچنین حضرت امام سجاد (ع) نیز در همان وضع اسارت و در کاخ یزیدیان مرثیه‌سرایی کردند که به طرز عجیبی همه در آن مجلس بر مصیبت‌هایی که بر اهل بیت سیدالشهداء و خاندان پیامبر (ص) وارد شده بود گریستند. این موارد و موارد متعدد دیگری که در تاریخ عاشورا و کربلا اتفاق افتاده است. شهرستان کبودراهنگ به خاطر عشق و علاقه به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) ارادت خودشان را به نمایش میگذارند و در این ایام  اقدام به اعزام ۱۲۰ مبلغ  به روستا‌ها کرده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار