کد خبر: ۱۶۵۷۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

همایش شیرخوارگان حسینی در ۹۶ نقطه‌ی استان بوشهر برگزار شد

حجت‌الاسلام قادری همایش شیرخوارگان حسینی را به عنوان یکی از برنامه‌های محوری دهه محرم برشمرد.
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

همایش شیرخوارگان حسینی در 96 نقطه‌ی استان بوشهر برگزار شدبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قادری با اشاره به آغاز برنامه‌های مختلف در دهه نخست ماه محرم اظهار داشت: یکی از برنامه‌های محوری دهه محرم، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است که ۲۲ تیر ۱۴۰۳ مصادف با نخستین جمعه ماه محرم در سطح استان برگزار شد.

وی از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۹۶ نقطه از استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا با همکاری هیئت‌های مذهبی تمهیدات لازم در مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، حسینیه‌ها در نقاط مختلف استان اندیشیده شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: مراسم محوری شیرخوارگان حسینی در بوشهر ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه ۲۱ تیر ماه در تکیه رایه العباس خیابان شهید چمران بوشهر، ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۲ تیر در مصلا و ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۲۲ تیر ماه در آستان مقدس امامزاده قاسم علیه‌السلام بوشهر تحت عنوان همایش شیرخواران مهدوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام قادری در بخش دیگری از سخنان خود از مادران بوشهری برای حضور در مراسم شیرخوارگان به یاد طفل شیرخوار امام حسین علیه‌السلام و عهد بستن برای سربازی امام زمان (عج) تقدیر کرد.

گفتنی است، در مراسم شیرخوارگان حسینی که برگرفته از روز عاشورا است مادران نوزادان و طفل‌های خود با لباس و سربند‌های یا حسین علیه‌السلام، یا علی اصغر علیه‌السلام می‌پوشانند و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان می‌دهند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار