همزمان با ایام محرم‌الحرام؛

برگزاری محافل سوگواری حسینی توسط ۱۰۰۰ هیات در چهارمحال و بختیاری

کارشناس تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۵۷۰ هیات مذهبی در استان، گفت: با افزودن هیئات خانگی و محلات به این آمار، بالغ بر یک‌هزار هیات درحال برگزاری محافل سوگواری حسینی در استان هستند.
۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نورالله جلیل، کارشناس تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۵۷۰ هیات مذهبی در سراسر استان مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: با افزودن هیئات خانگی و محلات به این آمار، بالغ بر یک‌هزار هیات درحال برگزاری محافل سوگواری حسینی در استان هستند.

وی افزود: ارزاق و کالا‌های پخت نذورات از سوی نهاد‌های مرتبط به هیات‌های مذهبی تحویل داده می‌شود که شامل اقلامی، چون گوشت، مرغ، برنج و شکر است.

کارشناس تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مسئولان هیات‌ها برای دریافت کالا‌ها باید در سامانه «سمپات» سازمان هیئات و تشکل‌های دینی ثبت‌نام و درخواست کرده باشند، ادامه داد: پس از بررسی درخواست‌های ثبت شده در این سامانه برای هیات‌ها حواله صادر می‌شود و هیئت‌داران می‌توانند اقدام کرده و کالا‌های مشخص شده را دریافت کنند.

جلیل عنوان کرد: جلسات مربوط به عملیات محرم پیش از آغاز این ماه در مرکز چهارمحال و بختیاری و مراکز شهرستان‌ها با عنوان «همایش عاشوراییان» با مشارکت مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد که در این جلسات، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای ایام محرم و صفر با محوریت شعار امسال انجام شد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری دیدار مداحان و نمایندگان هیئات مذهبی با نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: بازدید از عملکرد هیئت‌های مذهبی در تمامی شهرستان‌ها از سوی رؤسا و کارشناسان تبلیغات اسلامی از دیگر برنامه‌ها بوده که در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار