کد خبر: ۱۶۶۰۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی کبودرآهنگ:

پرچم اهل بیت علیه السلام در کبودرآهنگ همیشه در اهتزاز است

۳۵ هیات دانش‌آموزی و ۶۷ هیات برنامه‌محوری نیز به صورت هفتگی و در طول سال در سطح شهر و روستای این شهرستان به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند.
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

پرچم اهل بیت علیه السلام در کبودرآهنگ همیشه در اهتزاز استبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رستمی رئیس اداره  تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ گفت: یکی از بزرگترین نعمت‌ها، نعمت حسین‌بن‌علی (ع) و برگزاری مجالس عزا، نعمت محرّم و عاشورا برای جامعه است و یکی از مهمترین امتیازات جامعه شیعه بر دیگر جوامع مسلمان، این است که برخوردار از خاطره عاشورا است.

وی افزود:  حدود ۴۰ گروه تعزیه  مساجد در کبودراهنگ فعالیت دارند.

حجت الاسلام رستمی افزود: علاوه بر اینکه برترین‌های سوگواره تعزیه‌خوانی در پایان این آیین تجلیل می‌شوند، نفرات برتر در نقش‌های مختلف از گروه‌های تعزیه شرکت‌کننده انتخاب و در قالب یک گروه توسط کانون تعزیه به کربلا اعزام و در آنجا اجرا خواهند کرد.

رئیس اداره شهرستان کبودراهنگ خاطر نشان کرد:در همین راستا همزمان با آغاز ایام محرم، برنامه‌های ویژه‌ای با تشکیل ستاد مردمی محرم، پیش‌بینی شده و جلسه‌های متعددی در دفتر امام جمعه کبودراهنگ  برگزار و با حضور مبلغان، مسئولان هیات‌ها و اقشار اثرگذار، گردهمایی برگزار و آموزش‌های لازم ارائه شد.

وی افزود:این مراسم چندین سال است که در کبودراهنگ برگزار می‌شود و اقشار مختلف مردم، هیات‌های مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) استقبال پرشوری از این مراسم عزاداری دارند.

حجت  الاسلام رستمی گفت: طبق سنت هر ساله مراسم شیرخوارگان در سطح کبودراهنگ  با رویکرد جمعیت و فرزندآوری برگزار شد و جلسات سخنرانی با موضوع جمعیت و فرزندآوری و عفاف و حجاب در جلسات روضه خانگی و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توسط هیات انجام شد.

رئیس اداره شهرستان کبودراهنگ  خاطر نشان کرد:مراسم چهارپایه‌خوانی در طول محرم و صفر در نقاط مختلف شهری و روستایی کبودراهنگ  برگزار و نماز ظهر عاشورا با حضور بیش از ۱۵۰ هیات مذهبی شهری و روستایی اقامه خواهد شد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های ویژه محرم به احیای شب عاشورا با تلاوت قرآن و ۶۰ پاره‌خوانی و اعزام قاری قرآن به هیات‌های مذهبی  که لازم است در ایّام عزاداری محرم با اقامه عزا و به راه انداختن مراسم عزاداری به ویژه با اقامه نماز جماعت در ظهر عاشورا و عرض ارادت به خاندان پیامبر اکرم (ص)، این روز‌ها را بزرگ داشته شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار