کد خبر: ۱۶۶۱۰
مسئول هیات بیت الاحزان فاطمیه همدان:

یکی از نیاز‌های اساسی خانواده‌ها سبک زندگی علوی است

علیرضا رجبی گفت: امروز یکی از نیاز‌های اساسی خانواده‌های ما سبک زندگی علوی و حسینی است.
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴

یکی از نیاز‌های اساسی خانواده‌ها سبک زندگی علوی استبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا رجبی با بیان اینکه هئیت بیت الاحزان فاطمه از سال ۱۳۷۴ تأسیس شده اظهار کرد: از سال ۷۹ مجموعه خیریه به این هئیت اضافه و از سال ۹۴ نیز گروه جهادی به این هئیت اضافه شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ خانواده به صورت مستقیم و مستمر و بیش از یکصد خانواده نیز به صورت موردی از کمک‌های خیریه این هئیت حمایت می‌شوند افزود: در طول سال و ایام مناسبتی بسته‌های معیشتی، حمایت درمانی، تحصیلی، فرهنگی، جهیزیه و درمانی، را از خانواده‌ای تحت حمایت داریم.

رجبی با بیان اینکه همچنین در روز‌های یکشنبه نیز برنامه هیأت به صورت خانوادگی است افزود: در واقع هیأت ما یک هیأت خانواده محور و حول محور قرآن و اهل بیت است.

رجبی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های این هیأت برگزاری دوره‌های آموزش قرآن با حضور اساتید برجسته به صورت جدی برای خانواده‌های حاضر در این هئیت است.

وی با اشاره به اینکه این هیئت در طول سال به ویژه ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی به صورت مستمر برنامه‌های خود را دارد گفت: برپایی موکب‌ها در ایام‌های مختلف مناسبتی به ویژه اربعین از برنامه‌های هیأت است

مسئول هئیت بیت الاحزان فاطمیه همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالیت‌های هیأت در حسینیه شهید موسوی که توسط خانواده شهید موسوی وقف شده انجام می‌شود گفت: در دهه اول محرم برنامه‌های این هئیت نیز مانند سایر هیئت‌های استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها با تلاوت قرآن شروع می‌شود افزود: سخنرانی روحانیون، قرائت زیارت عاشورا، مرثیه سرایی، سینه زنی و عزاداری و اطعام عزاداران از برنامه‌های این هیئت در دهه اول محرم است.

رجبی با بیان اینکه این هیأت در حال حاضر به صورت خانواده محور است و بیشتر روی موضوع خانواده تاکید کرد گفت: با توجه به این امر حضور جوانان و نوجوانان در این هیأت بسیار فعال است و ما نیز هدفمان جذب بیشتر این قشر به برنامه‌های دینی و مذهبی است

وی با بیان اینکه در جلسات و سخنرانی‌های هئیت بیشتر تببین فرهنگ عاشورا و زندگی امام حسین و الگو گیری از منش و راه امام حسین (ع) برای خانواده‌ها جوانان و نوجوانان است یادآور شد: امروز یکی از نیاز‌های اساسی خانواده‌های ما سبک زندگی علوی و حسینی است.

مسئول هئیت بیت الاحزان فاطمیه همدان با بیان اینکه در حوزه جوانان و نوجوانان نیز آموزش قرآن و آموزش مداحی را داریم تاکید کرد: این برنامه نیز با استقبال خوبی از سوی جوانان و نوجوانان و تشویق آن‌ها به سمت برنامه‌های دینی و مذهبی داشته است.

وی با گریزی به فعالیت‌های گروه جهادی هیئت بیت الاحزان افزود: حضور فعال این گروه در حوادث مختلف در طول سال‌های اخیر در کشور قابل توجه است و این گروه در زلزله، سیل لرستان، سیل سیستان و … فعالیت‌های قابل توجهی را از خود داشته که یکی از مهمترین آن آبرسانی به روستا‌های فاقد آب سالم بوده است.

رجبی همچنین با توجه به نیاز امروز جامعه یکی از عمده فعالیت‌های هیئت بحث توجه به مشکلات اجتماعی بوده که در این زمینه آموزش‌های مختلفی از جمله آموزش خانواده، آموزش مسائل روز، برگزاری کلاس‌های علمی و درسی برای دانش آموزان نیازمند و دارای مشکل، خدمات اجتماعی و فرهنگی و… بوده است.

وی یادآور: همچنین در ایام دهه اول محرم نیز علاوه بر اطعام عزاداران حسینی توزیع غذای گرم نیز بین خانواده‌های نیازمند و زیر پوشش این هئیت را داریم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار