حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی بیان کرد:

زن مسلمان ایرانی در حراست از کانون خانواده نقش بسزایی دارد

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: زن ایرانی یک زن مجاهد و مقاوم است که در برابر تمامی توطئه‌های دشمنان ایستاده تا نهاد خانواده و ازدواج را به عنوان یک آیه بزرگ الهی حفظ کند.
۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در جمع عزاداران حسینی اظهار کرد: یکی از صحنه‌های مجاهدت و مقاومت بانوان ایرانی در عرصه حفظ هویت اسلامی و شیعی است.

وی با اشاره به تهاجم‌های فکری، اندیشه‌ای و حتی فیزیکی و خشن دشمنان علیه زن مسلمان ایرانی، افزود: با وجود تمامی این تلاش‌ها، اما دشمنان نتوانسته‌اند بانوان ایرانی را از آرمان‌ها و ارزش‌های خود دور کرده و آن‌ها را در مسیر باطل قرار دهند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز یک عرصه دیگر از مجاهدت بانوان مومن، متدین و پایبند به ارزش‌های دینی درحال رقم خوردن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی با اشاره به آیه شریفه «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا»، عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید (و از نشانه‌های قدرت و ربوبیت او این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید) همچنین در ادامه این آیه الهی آمده است «وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً» یعنی (و در میان شما دوستی و مهربانی قرار داد).

وی اضافه کرد: بعد از آن که خداوند متعال خلقت انسان را به تکامل رساند و از قوا، غرایض، بینش‌ها و فطریات متفاوتی در وجود او قرار داد برای پوشش و برطرف کردن ضعف و نیاز بشر زوجی را برای او خلق کرد تا با او به آرامش برسد یعنی اضطراب‌ها و پریشانی‌هایی که احتمال دارد از طریق غرایض جنسی برای انسان‌ها حاصل شود با قرار دادن زوج برای آن‌ها مدیریت شده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، تصریح کرد: در این روایت آمده است «خداوند هیچ بنایی را مبارک‌تر و پر برکت‌تر از بنای خانواده قرار نداده است» بنابراین اینکه خداوند برای انسان‌ها همسرانی قرار داد تا در کانون خانواده، بقای بشریت را رقم بزنند یکی از نشانه‌های بزرگ الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی یادآور شد: شیطان تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته تا در مقابل خانواده به عنوان یک کانون اساسی و حساس بشری و انسانی بایستد و آن را از بین ببرد تا بتواند با استفاده از فطریات و غرائض بشر او را به بیراهه بکشاند البته در اینجا مقصود تنها شیاطین جنی نیستند چراکه خداوند متعال در قرآن کریم شیاطین را به دو گروه شیاطین جن و انس تقسیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه شیاطین انس یعنی انسان‌هایی که شیطان صفت هستند و تمام وجود آن‌ها برای تحقق شر و مقابله با خوبی‌ها است، بیان کرد: شیطان‌های جنی و انسی تمام قوا و امکانات خود را به میدان آورده‌اند تا اساس خانواده را نابود کنند و متاسفانه در سرتاسر عالم اعم از کشور‌های غربی و شرقی توانسته‌اند به این هدف خود دست پیدا کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور‌های غربی و شرقی، افزود: این امر نشان می‌دهد چنین کشور‌هایی به مرحله انحطاط رسیده‌اند و شهروندان در این کشور‌ها با بیماری‌های روحی متعدد مانند افسردگی درگیر هستند بنابراین شیطان موفق شده در تمدن شرق و تمدن غرب به اهداف خود دست پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی ادامه داد: تنها موجودی که در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های شیطان ایستاد و نهاد خانواده را حفظ کرد زن مسلمان ایرانی است البته این بدان معنا نیست که در این زمینه هیچگونه مشکلی وجود ندارد و ما آمار طلاق پایینی داریم، اما با وجود اینکه دشمن تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا این نهاد مقدس را در جمهوری اسلامی نابود کند همچنان خانواده در کشور ما اولین مرجع اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه مادر در اجتماع ایران از اولین رتبه تاثیرگذاری برخوردار است، عنوان کرد: زن ایرانی یک زن مجاهد و مقاوم است که در برابر تمامی توطئه‌های دشمنان ایستاده تا نهاد خانواده و ازدواج را به عنوان یک آیه بزرگ الهی حفظ کند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در روایات اهل بیت نیز به جایگاه والای خانواده و اهمیت ازدواج اشاره شده است برای مثال در روایتی آمده «دو رکعت نماز فرد متاهل برتر است از ۷۰ رکعت نماز فرد مجرد» همچنین پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «برترین شما متاهلین و بدترین شما مجردین شما هستند» و این بیانگر ارزش ازدواج در دین مبین اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی خاطرنشان کرد: زن مسلمان ایرانی با مقاومت در برابر تمامی دشمنان شرق و غرب همچنین شیاطین جن و انس کانون ارزشمند خانواده را مستحکم و پایدار نگه داشته است، این امر موضوع بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شویم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار