کد خبر: ۱۶۶۳۵
حجت الاسلام فراهی مطرح کرد:

«عاشررآی» تجلی عشق و ارادت ترکمن‌های اهل سنت به امام حسین (ع)

ترکمن‌های اهل سنت با آغاز ماه محرم به احترام امام حسین (ع)، مجالس عروسی و مراسم جشن و شادی را تعطیل می‌‏ کنند و به تلاوت قرآن می‌پردازند و در مسجد‌ها و خطبه‌ها حضور پیدا می‌کنند.
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام فراهی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر ترکمن اظهار داشت: ترکمن‌های اهل سنت گلستان همانند سایر اقوام و مذاهب این استان با مشارکت در آیین‌های سوگواری سلاله رسول الله در روز عاشورا، ارادت خود به امام حسین (ع) و دیگر شهدای کربلا را به نمایش می‌گذراند.

«عاشورآی» تجلی عشق و ارادت ترکمن‌های اهل سنت به امام حسین (ع)
حجت الاسلام فراهی گفت: تفاوتی ندارد پیرو کدام دین و مذهب و آیین باشی؛ محرم و عاشورا که از راه می‌رسد غم و اندوه خاندان اهل بیت، مصیبت مشترک همه عالمیان می‌شود. مردان و زنان اهل سنت ترکمن ساکن گلستان هم در ماه محرم و روز عاشورا با هدف بزرگداشت یاد و نام امام حسین ع مراسم‌های خاصی برگزار می‌کنند.


وی گفت: ترکمن‌های اهل سنت با آغاز ماه محرم به احترام امام حسین (ع)، مجالس عروسی و مراسم جشن و شادی را تعطیل می‌‏ کنند و به تلاوت قرآن می‌پردازند و در مسجد‌ها و خطبه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

ایشان اظهار داشت: ماه محرم در بین ترکمن‌ها به «عاشر آی» معروف است که به معنای سردی و سنگینی نهفته در بطن این ماه است. در همین راستا خواندن نماز نافله، دادن صدقه، پختن انواع نان و طعام، فرستادن صدقه به مساجد و خواندن دعا و قرآن برای ارواح مطهر شهدای کربلا از جمله آیین‌های ترکمن‌های استان گلستان بوده که در محرم برگزار می‌شود.

«عاشورآی» تجلی عشق و ارادت ترکمن‌های اهل سنت به امام حسین (ع)
حجت الاسلام فراهی ابراز کرد: ترکمن‌ها به احترام روز عاشورا فرزندان متولد شده در این روز را عاشور، عاشور بی بی، عاشور مراد، عاشور گلدی، عاشور محمد و چنانچه فرزندان دوقلو بوده آن‌ها را حسن، حسین نامگذاری می‌کنند که نشان از ارادت ویژه اهل سنت دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار