کد خبر: ۱۶۶۴۷
همزمان با یازدهم محرم ؛

عزاداران زنجانی با شیرزن کربلا، همنوا می‌شوند

همزمان با یازدهم محرم دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان با حضور عاشقان و دلدادگان سالار شهیدان برای همنوایی با سوگ حضرت زینب(سلام الله علیها) شیرزن کربلا و اسرای عاشورا به حرکت درمی‌آید.
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،  اینجا زنجان است، دیار عاشقان و دلدادگان سالار شهیدان، پایتخت شور و شعور حسینی، این روزها مردم زنجان میزبان جمع کثیری از عاشقان امام حسین(علیه السلام) هستند که از گوشه و کنار کشورمان برای شرکت در مراسم هشتم و یازدهم محرم گردهم آمده اند.

پس از اجتماع عظیم زنجانی ها در روزیوم العباس مصادف با هشتم محرم این بار نوبت همدردی با شیرزن کربلاست، در مراسم یازدهم محرم هم شاهد حضور عزاداران امام حسین(علیه السلام) هستیم که برای همدردی با حضرت زینب(سلام الله علیها) گردهم می آیند.

مراسم یازدهم محرم همه ساله از مقابل زینبیه اعظم زنجان آغاز می شود و عزاداران حسینی در حالی که بر سر و سینه می زنند و اشک ماتم می ریزند با سوگ حضرت زینب(سلام الله علیها) اسوه صبر و شکیبایی هم‌صدا می شوند؛ ‌در این مراسم بانوان هم به دنبال دسته عظیم زینبیه اعظم زنجان به حرکت درمی آیند.

در روز یازدهم محرم که به روز «یوم الزینب» معروف است، مردم پایتخت شور و شعور حسینی با حضور در مراسم عزاداری زینبیه اعظم زنجان در سوگ شهیدان کربلا اشک ماتم ریخته و با ناله های حضرت زینب و اسرای دشت کربلا همنوا می شوند.

عزاداران زنجانی با شیرزن کربلا، همنوا می‌شوند

مسجد زینبیه اعظم زنجان که یکی از مهم ترین اماکن مذهبی این شهر محسوب می شود همه ساله در ایام محرم پذیرای خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر کشور و حتی خارج از کشور می شود و حاضرین در این مکان مقدس به صورت خالصانه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعلام می کنند.

در این مراسم که همه ساله با شکوه خاصی برگزار می شود، عزاداران از مسجد زینبیه اعظم تا امامزاده سید ابراهیم(ع) حرکت و عزاداری می کنند. مراسم عزاداری دسته زینبیه اعظم زنجان از طریق شبکه های داخلی و خارجی منعکس می شود و عزاداران فریاد «یا حسین» و «یا زینب» سر خواهند داد.

آیین عزاداری زینبیه اعظم زنجان به علت حضور باشکوه مردم در سال ۹۰ از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت ملی رسیده است.

عزاداران حسینی با شرکت گسترده در دسته عزاداری عظیم زینبیه زنجان، وحدت و یکپارچگی شیعیان و عاشقان خط سرخ امام حسین (ع) را به تصویر کشیده و جلوه ای از عشق و دلدادگی خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش می گذارند.

یازدهم محرم شهر زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی جلوه معنوی خاصی به خود می گیرد و عاشقان امام حسین (ع) خود را آماده برای حضور در این اجتماع عظیم و حماسی می کنند تا ندای 'یا حسین و یا زینب' سر دهند و به یاد شهدای دشت کربلا، ناله کرده و اشک ماتم را از گونه های خود جاری سازند تا بلکه اندکی آرام شوند.

عزاداران زنجانی با شیرزن کربلا، همنوا می‌شوند

عاشقان حسینی در یازدهمین روز از محرم به یاد مصائب حضرت زینب(س) و رشادت‌های او در رساندن پیام حسین بی علی(ع) به گوش همه انسان‌ها، در دسته‌های عزاداری چند ده هزار نفری زینبیه اعظم زنجان فریاد یا حسین و یا زینب سر می‌دهند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار