حجت‌الاسلام والمسمین کاظمی تشریح کرد:

ادامه روند توزیع اقلام محرمی بین هیئات مذهبی تا پایان ماه صفر

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در محرم امسال ۲۳۰ تن برنج، ۱۶۵ تن مرغ یخ زده، ۸۱ تن شکر و ۸۰ تن گوشت قرمز در شهرستان‌های مختلف چهارمحال و بختیاری بین هیئات مذهبی و نذورات خانگی توزیع شد و این خدمت‌رسانی تا پایان ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت.
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پیش از فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) همایش «عاشوراییان» در تمامی شهرستان‌های استان برگزار و تذکرات لازم درخصوص رعایت مقررات ایمنی، امنیتی و راهور همچنین نکات بهداشتی به مسئولان و تشکلات هیات‌های مذهبی داده شد.

وی با اشاره به ساماندهی اطلاعات و یکپارچه‌سازی حمایت‌های سازمانی هیات‌ها و تشکل‌های دینی و مذهبی، افزود: در محرم امسال ۲۳۰ تن برنج، ۱۶۵ تن مرغ یخ زده، ۸۱ تن شکر و ۸۰ تن گوشت قرمز در شهرستان‌های مختلف چهارمحال و بختیاری بین هیئات مذهبی و نذورات خانگی توزیع شد و این خدمت‌رسانی تا پایان ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در محرم سال جاری نیز سامانه «صدای هیات» برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هیئات عزاداری همچون مناسبت‌های گذشته فعال است و مسئولین هیئت‌ها می‌توانند از طریق این سامانه مشکلات و چالش‌های اجرایی خود را با مراکز و ارگان‌های مربوطه مطرح کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی با اشاره به اینکه سامانه صدای هیات دارای دو بخش ویژه عموم مردم و مسئولین هیئات است، عنوان کرد: بنابراین مردم نیز می‌توانند گزارشات، اعتراضات و تخلفاتی که ممکن است از سمت هیئات رخ رهد را از طریق این سامانه پیگیری کنند همچنین برای این منظور می‌توانند عدد ۱ را به سرشماره ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال کنند.

وی اضافه کرد: سازمان هیئات و تشکل‌های دینی، برای رفع مشکلات مردم و مسئولان هیات‌ها همراه، هم‌صدا و پیگیر گزارش‌های ارسال شده خواهد بود چراکه این امر می‌تواند منجر به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسمات مذهبی شود بنابراین عموم مردم می‌توانند نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را درباره نحوه برگزاری مراسمات مطرح کنند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان به نحوه توزیع ارزاق و نذورات اشاره کرد و گفت: مسئولین هیئات می‌توانند در سامانه https://sampat.sazmanheyat.ir ثبت نام کنند پس از آن و براساس درخواست‌های موجود بررسی‌های لازم توسط مسئولین صورت گرفته و حواله‌های الکترونیک برای دریافت اقلام محرم و پخت نذورات صادر می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار