کد خبر: ۱۶۶۹۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

فرزندان، سرمایه زندگی شخصی و اجتماعی والدین هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: فرزندان سرمایه زندگی شخصی و اجتماعی والدین هستند.
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی گفت: همیشه برای اینکه بدانیم کاری را درست انجام می‌دهیم یا خیر، باید مسیر حرکت دشمن را رصد کنیم، مسیری که دشمن در صدد تخریب آن برآمده و در مقابلش می‌ایستد بدون شک می‌تواند مسیر صحیح ما باشد.

وی افزود: طرح فرزندآوری در جمهوری اسلامی ایران تدوین شد که بعد‌ها مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جامعه، آن طرح را مطرح و از مردم عذرخواهی کردند، اگرچه ایشان در خصوص طرح یادشده، تقصیری نداشتند و دولت‌ها کار را به پیش برده بودند، اما معظم له به میدان آمدند تا این طرح، اجرا شود، لذا دشمن موضع گرفت و از همان روز تاکنون تمام تلاشش را می‌کند تا امر مهم و ضروری فرزندآوری محقق نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان تصریح کرد: از آنجایی که پدر و مادر، یک روزی به سن پیری می‌رسند، فرزندان سرمایه زندگی شخصی والدین هستند، هرچه سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، سود بیشتری نصیب سرمایه‌گذار می‌شود، لذا والدین با داشتن فرزندان بیشتر، در زندگی شخصی خود، سرمایه‌گذاری افزون‌تری انجام داده‌اند که در ایام پیری، سود بیشتری از این سرمایه‌گذاری، نصیب‌شان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی بیان داشت: عقل سلیم این را می‌گوید که به گونه‌ای سرمایه‌گذاری کنید که دچار ضرر و زبان نشوید، لذا والدین با یک یا دو فرزند نمی‌توانند آینده پیری خود را تضمین کنند که فرزندان در این سنین، کمک حال پدر و مادر خود باشند، زیرا در دنیای آینده هیچ چیز قابل تشخیص نبوده و معلوم نیست این سرمایه‌گذاری به چه نتیجه‌ای منتج شود.

وی ادامه داد: طبیعتاً انسان باید پیش‌بینی این را بکند که در زندگی شخصی خود، در امورات زندگی و حتی سنین کهنسالی، همدلی و همراهی در خانواده‌های با جمعیت بالا به مراتب بیشتر و بهتر از خانواده‌های کم جمعیت است، خانواده‌های پرجمعیت در زمان بحران و چالش، به یاری یکدیگر می‌شتابند و در حل مشکلات، یاریگر همدیگر هستند، لذا هرچه تعداد فرزندان بیشتر باشد حل مشکلات راحت‌تر صورت می‌پذیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان همچنین گفت: در خانواده‌های ایرانی، شخص «بزرگ خاندان» از جایگاه مهمی برخوردار است و به عنوان یک محور محسوب می‌شوند که خانواده‌ها را گرد هم می‌آورد و در برخی اتفاقات اقتصادی با یکدیگر همراه شده و کار را به پیش می‌برند.

وی بیان کرد: فرزندان در زندگی اجتماعی نیز به عنوان یک سرمایه بشمار می‌رود، جوانی به معنای استعداد است، وقتی در جامعه‌ای استعداد ارتقاء یابد، آن جامعه در سطح کلا، بیشتر رشد و نمو خواهد کرد.

حقانی افزود: دشمن که به این موضوع مهم (نقش جوانان در پویایی و رشد و نمو جامعه) آگاه است بر آن شده تا به هر نحو ممکن، از تحقق جوانی جمعیت جلوگیری کند لذا فضای موجود که در راستای عملیاتی شدن طرح جوانی جمعیت ایجاد شده را تخریب می‌کند تا میل و رغبت خانواده‌ها برای امر مهم فرزندآوری را کاهش و از بین ببرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان اضافه کرد: پس نتیجه می‌گیریم که ما در مسیر صحیح برای تبیین اهمیت و نقش جوانان در پیشرفت جامعه و تشویق مردم به فرزندآوری، قدم نهاده‌ایم.

وی گفت: دشمن بر روی موضوع رزق و روزی و مشکلات اقتصادی مانور می‌دهد، در صورتی که خانواده‌های پرجمعیت، با مشکلات اقتصادی بیشتری مواجهند، بر عکس در برخی خانواده‌ها که از رفاه بیشتری برخوردارند، میل به فرزندآوری کاهش یافته است و این نشانه تبلیغ دشمن در راستای عدم تحقق جوانی جمعیت است و به اهداف شوم خود که همان پیری جمعیت کشورمان است، می‌اندیشد و روی آن تمرکز کرده است.

حقانی تأکید کرد: در چنین شرایطی، همگان باید تلاش کنیم این نوع حرف و کلام را منتقل کنیم که فرزندان سرمایه زندگی شخصی و اجتماعی والدین هستند، اگرچه در زندگی والدین، مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما می‌بایست فرزندان بیشتری داشته باشند تا آینده، بیشتر، شیرینی سرمایه‌گذاری سودآور خود را بچشند و در حل مسائل، شاهد همراهی و همکاری بیشتر بین اعضای خانواده خود باشند و قایل باشیم که رازق، خداست.  

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار