کد خبر: ۱۶۷۱۳
نشر صاد| «كفيل» به قلم ناهید حسن‌پورمنتشر شد

قصه‌هایی از قهرمان نهر علقمه

کتاب «کفیل» به قلم ناهید حسن‌پور در انتشارات صاد چاپ و روانه بازار نشر شد.
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب «کفیل» به قلم ناهید حسن‌پور در انتشارات صاد چاپ و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب مروری است بر زندگی حضرت ابوالفضل (ع) در آیینه‌ روایت‌های کوتاه و به فراز‌هایی از دوران زندگی، حضور و شهادت ایشان در کربلا و خاکسپاری آن حضرت می‌پردازد. کفیل از غیرت مجسم می‌گوید، از قامت فتوت، از چشم‌هایی که آب را شرمنده نجابت خود کرد، از قهرمان نهر علقمه، عباس بن علی.

گفتنی است نویسنده این اثر قصد دارد مخاطب را در قالبی کوتاه و زمانی اندک با زندگی حضرت ابوالفضل (ع) آشنا گرداند. محتوای اصلی کتاب نشان دادن شمایلی زیبا از ایثار و وفاداری ابوالفضل عباس (ع) نسبت به ساحت سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

عباس (ع) پهلوانی‌ست که درس آزادگی و جوانمردی او سرلوحه جوانمردان تاریخ است. پهلوانی که همه پهلوانان، از دستان پرتوان و گره‌گشای او مدد می‌جویند و همه شهیدان راه او را می‌پویند. چشمه‌های آب از چشم‌های او شرمنده‌اند و ارادتمندانش خاک کربلا را به خاطر قدوم آن حضرت بوسه می‌زنند

او درس دینداری را از مکتب پدرش امیرالمومنین (ع) آموخته و همنشین حسن (ع) و حسین (ع) بوده است. عباس (ع) رسم غیرت و پایداری را تا لحظه آخر عمر گران‌بهای خود به جا آورد و نام خود را به نیکی در سراسر تاریخ علم گردانید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار