کد خبر: ۱۶۷۶۸
در مرکز اصحاب هنر و رسانه ماهور برگزار شد؛

اولین دوره بانوی مجاهد کشور در استان مرکزی

مسئول امور بانوان استان مرکزی، در گفت‌وگو با مهر، ضمن تسلیت شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(,ع) و یاران ایشان، از برگزاری دوره سه روزه «بانوی مجاهد» در استان برای اولین‌بار در کشور خبر داد و افزود: این دوره برگرفته از مبانی جهاد تبیین تدوین و در دستور کار قرار گرفته است.
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مریم یونسی مسئول امور بانوان استان مرکزی جهاد تبیین را یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تأکیدات مقام معظم رهبری برشمرد و اظهار کرد: معظم‌له بارها در منویاتشان بر انجام جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف تاکید فرمودند که خوشبختانه با دغدغه‌مندی مرکز راهبری و هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور این دوره (بانوی مجاهد) با بهره گیری از ظرفیت اساتید برجسته، سرفصل‌ها و گزینه‌های ویژه جهاد تبیین درنظر گرفته شد و استان مرکزی به عنوان اولین استان آن را اجرایی کرد. 

وی به ثبت‌نام ۱۴۰ نفر از بانوان در دوره یادشده اشاره کرد و گفت: بانوان ثبت‌نام شده که بیش از ۷۰ درصد آنان از طلاب هستند در دوره مجازی شرکت و پس از شرکت در آزمون ۱۲۰ نفر در دوره حضوری پذیرفته شدند که افراد ثبت‌نامی در رده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال قرار دارند.

یونسی با بیان اینکه بانوان حاضر در این دوره همگی دغدغه کار فرهنگی داشته و از فعالان فرهنگی شهرستان خود به شمار می‌آیند، اضافه کرد: «پاتوق گفت‌وگو» یکی از سرفصل‌های مهم دوره است که اصلی‌ترین هدف آن، تربیت بانوی کنشگر اجتماعی و فرهنگی است و باید اذعان داشت که بانوان در ابن دوره مهارت گفت‌وگوی درست و اصولی را می‌آموزد تا بتواند مخاطب را اغنا و جذب کند.

مسئوول امور بانوان استان مرکزی با بیان این مطلب که تمام دستگاه‌ها دارای کارگروه عفاف و حجاب هستند و فعالیت در این حوزه مختص به دستگاه یا اداره خاصی نیست، تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها مکلفند پیرو وظایف و تکالیف محول شده گام‌های موثری بردارند.

یونسی، عفاف و حجاب را دارای دو رکن مهم قانون‌گذاری و مردم دانست و ادامه داد: برای اجرای این مهم باید قانون محکمی وجود داشته باشد، اما با توجه به اینکه این مهم تا حدودی مغفول مانده برخی از مردم آن را نادیده می‌گیرند‌.

وی اضافه کرد: مردم نیز نگرش های مختلفی به مقوله عفاف و حجاب دارند برای برخی رعایت این مهم اهمیت ندارد، بسیاری از مردم نیز در این راستا دغدغه مند هستند اما به لحاظ گفتمان و توانمندی قوی نیستند تا با شبهات وارده درست مواجه شوند.
مسئوول امور بانوان استان مرکزی افزود: چنانچه در این حوزه با شبهه‌ای مواجه شوند قادر به پاسخگویی نیستند هر چند می توان از ظرفیت  افرادی در رفع این شبهات بهره گیری کرد.

یونسی گفت: بدون تردید چنانچه به سمت بدحجابی و بی‌حجابی گام برداریم ، کانون خانواده نخست آسیب می بیند و نتیجه‌ای جز خیانت، طلاق عاطفی و طلاق نخواهد داشت.

وی، ضرورت زیست عفیفانه در خانواده را مورد تأکید قرار داد و افزود: زیست عفیفانه به این معنا نیست که همه بانوان چادر به سر کنند اما باید عفت عمومی را رعایت کرد.

مسئول امور بانوان استان مرکزی تاکید کرد: در دوره بانوی مجاهد، بانوان نقشه و کارکرد دارند و پس از سه روز باید مشکل یا مشکلات اصلی شهر خود را احصا و برنامه مشخصی در این راستا ارائه دهند همچنین برنامه آنان از سوی اساتید مورد نقد قرار گرفته و افراد باید از آن دفاع کنند و در نهایت طرح‌ها از پختگی لازم برخوردار خواهند شد.

یونسی گفت: پس از اتمام دوره افراد در گروهی که علاقه داشته و توانایی دارند قرار می‌گیرند و خوراک فکری منطبق با سرفصل‌ها جهت عملی شدن برنامه‌ها ابلاغ می‌شود همچنین گفتمان متفاوت و کلاس‌های برخط در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار