کد خبر: ۱۶۷۹۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر:

حفظ حجاب، از اولویت‌های زنان و دختران در صحرای کربلا بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر، با بیان اینکه حجاب یک واجب الهی است، گفت: حفظ حجاب و پوشش، از اولویت‌های زنان و دختران در صحرای کربلا بود.
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی، با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب زنان اهل بیت (ع) در کربلا اظهار کرد: در حادثه کربلا نقاط برجسته‌ای از قبیل عزتمندی، آزادگی و عفاف و حجاب بود که امروز به عنوان الگو برای بشریت محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: در حادثه کربلا، یکی از نکاتی که بسیار مهم بود عفت و پاکدامنی است، لذا سیدالشهدا قیام کرد تا عفت و پاکدامنی در جامعه آن روز، گسترش پیدا کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر ادامه داد: از نوع خیمه سیدالشهدا (ع)، محل استقرار نیرو‌ها و یارانش به وضوح مشخص است که بحث عفاف و حجاب برای ایشان خیلی اهمیت داشته است، خیمه‌گاه زنان و دختران در وسط قرار داشته و دور تا دور آن‌ها نیز یاران و اصحاب امام حسین (ع) قرار داشتند و محارم از غیرمحارم جدا بودند، بدین صورت که در کنار خیمه‌های حضرت زینب کبری (س) و زنان و دختران اهل بیت (ع)، خیمه‌های حضرت علی‌اکبر (ع) و ابوالفضل (ع) و سایر محارم بودند، این بیانگر اهمیت بسیار زیاد بحث حجاب است.

غلامی گفت: بعضی از یاران سیدالشهداء (ع) از پشت خیمه‌ها به ایشان اعلام وفاداری می‌کردند به گونه‌ای که حضرت زینب (س) صدای آنان را بشنوند و و برای ایشان و فرزندان أهل بیت (ع) مایه دلگرمی باشند، اما دشمن تمام تلاش کرد که بتواند جسارت کند، اما نتوانست، زنان و دختران در صحرای کربلا شلاق خوردند، آماج کتک قرار گرفتند، به اسیری رفتند، اما هنگام غارت خیمه‌ها، به بیابان پناه بردند تا عفاف و حجابشان را حفظ کردند و دشمن پس از واقعه عاشورا، تلاش داشت که چادر از سر زنان بردارد، اما موفق نشد.

وی ادامه داد: زنان و دختران اهل بیت (ع) علیرغم همه سختی‌ها و مصیبت‌ها، حجاب که از ضروریات دین هست حفظ و حراست کردند و نمی‌خواستند بواسطه اجر عظیم صبوری، حجابشان، خدشه‌دار شود و به حجاب اهمیت می‌دادند و ارزش قائل بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر بیان کرد: حجاب یک واجب الهی است و نمی‌توان با انجام یک عمل مستحبی، عمل واجب از دست بدهد، بنابراین حفظ حجاب و پوشش، از اولویت‌های زنان و دختران در صحرای کربلا بود.

غلامی تأکید کرد: اگر ما می‌خواهیم در این مسیر و راه قدم برداریم راهی نیست جز اینکه سیره اهل بیت (ع) را در زندگیمان جاری کنیم، یکی از این سیره‌ها؛ حفظ حجاب است، چه در زمان جنگ و چه در زمان اسارت و حتی ظلم‌هایی که به خاندان اهل بیت (ع) شد، دست از حجابشان برنداشتند و کوتاه نیامدند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار