کد خبر: ۱۶۸۰۸
با حضور بانوان کنشگر جمعیت استان هرمزگان؛

رویداد تربیت کنشگر جمعیت در بندرعباس برگزار شد

بانوان کنشگر استان هرمزگان در رویداد تربیت کنشگر جمعیت در بندرعباس شرکت کردند و راهکار‌های تشویق زوجین به فرزندآوری را فرا گرفتند.
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی صبح امروز در کارگاه «رویداد تربیت کنشگر جمعیت» که با حضور بانوان کنشگر حوزه جمعیت در سالن اجتماعات اداره کل تأمین اجتماعی استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: یک زمانی باور منفعت‌طلبی بر اساس باور گذشت در کشور بالا گرفت، به عبارتی باورمان این است که جایگاه، تحصیل، و … معیار موفقیت افراد در این عالم است. یا به عبارت دیگر هر کس منفعت بیشتری کسب کرده است همان موفق‌تر است، معیارهای تشخیصی در این عالم، منفعت‌های کسب‌شده توسط افراد است و این دو نگاه اساسی است که در زندگی هر فردی وجود دارد.

وی افزود: البته عدم باور به این نوع زندگی، اشتباهی است که گاهاً خودمان به آن دامن زده‌ایم چون اساس زندگی مشترک بر اساس یک گزینه شکل می‌گیرد که آن هم فرمول پیچیده‌ای نیست و آن، گزینه «ساختن» است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطره‌ای از حضرت امام خمینی(ره) بیان کرده‌اند که امام راحل پس از جاری شدن خطبه عقد بین یک دختر و پسر، رویشان به آن دو کردند و فرمودند بروید باهم بسازید، ایشان بر اساس تحقیقات علمی خود چنین جمله‌ای را فرمودند، اینکه وقتی زوجین باهم ازدواج کردند و زیر یک سقف رفتند باهم بسازند بدان معناست که زن و شوهر باید علیرغم خوبی‌هایی که دارند با ایرادات یکدیگر نیز کنار بیایند و با هم سازش داشته باشند.

حقانی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اصولی که زندگی زوجین بر اساس آن شکل می‌گیرد، «گذشت» است، ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، سازگاری در زندگی، اساسِ بقایِ زندگی است و همین است که محبّت می‌آفریند و موجب برکات الهی می‌شود و دل‌ها را به هم نزدیک کرده و پیوند‌ها را مستحکم می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از تشکیل زندگی، «ما» نیز شکل می‌گیرد، تصریح کرد: یکی از اشکالات زندگی امروزی زوجین، همین «ما شدن‌ است»، ما شدن یعنی سهمیه‌بندی در زندگی زوجین، درحالی که در زندگی باید به دنبال «من» گشت و طرفین یکدیگر را مقصر ندانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین گفت: منفعت فرزندآوری برای آینده والدین است، زیرا فرزندآوری نوعی سرمایه‌گذاری در زندگی اجتماعی زوجین است.

گفتنی‌ است، در این رویداد که به مدت سه روز در بندرعباس درحال برگزاری است، شرکت‌کنندگان با راهکارهای تشویق زوجین به فرزندآوری و آسیب‌های تک‌فرزندی آشنا می‌شوند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار