کد خبر: ۱۶۸۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

امام سجاد (ع) الگوی تبیین و روشنگری در جامعه اسلامی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: تبیین گری امام سجاد (ع) و ترویج فرهنگ حسینی  در جامعه الگوی شاخص برای مبلغان دینی است.
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در مصاحبه‌ای با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) در سخنانی انتقال نهضت حسینی به جامعه اسلامی را مهم‌ترین رسالت حضرت امام سجاد (ع) عنوان و اظهار کرد: حضرت امام زین العابدین (ع) نقش بسیار مهمی در احیای عاشورا و از بین بردن شجره ملعونه بنی امیه داشتند و آنجایی که مهمترین کار امام حسین (ع) و قیام عاشورا براندازی بنی امیه بود، این مهم را امام سجاد (ع) تکمیل و به نتیجه رسانده و نهضت حسینی را به جامعه اسلامی منتقل کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: حضرت امام سجاد (ع) پس از قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و حادثه عاشورا، معارف الهی را در قالب دعا به شیعیان و تمامی انسان‌های آزاده هدیه کرد و اینگونه مسیر نیل به سعادت حقیقی را به جامعه نشان داد و چراغ راه هدایت مسلمانان شد.

وی صحیفه سجادیه را یادگار ارزشمند امام سجاد (ع) برشمرد و افزود: از صحیفه سجادیه می‌توان به عنوان مهمترین یادگار امام سجاد (ع) یاد کرد که امام خمینی (ره) در وصیت نامه الهی سیاسی خود از این کتاب به زبور آل محمد (ص) یاد کرده و می‌افزاید: «ما مفتخریم که ادعیه حیاتبخش که او را «قرآن صاعد» می‏‌خوانند از ائمه‏ معصومین ما است. ما به «صحیفه سجادیه» این زبور آل محمد مفتخریم.»

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: صحیفه سجادیه مجموعه دعا‌های امام سجاد (ع) و آینه‌ای است که تصویر اجتماع آن روز را در آن می‌توان دید. بیزاری از کردار‌ها و گفتارها، پناه بردن به خدا و روشن کردن راه درست در پرتو تربیت دین و قرآن و پاکیزه ساختن جان‌ها از آلایش در این کتاب است؛ گویی امام (ع) می‌خواهد تا آنجا که ممکن بود به زبان دعا مردم را به خدا پیوند دهد.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: دوران امامت امام سجاد (ع) در جریان کربلا آغاز شد و در دوران خفقان و اوج قدرت بنی امیه ادامه پیدا کرد لذا سخت‌ترین دوران امامت را داشتند، اما آن‌حضرت با روش‌های مختلفی که میسرترین آن خطابه، مناجات و زبان دعا بود روح ایمان و یاد عاشورا را در جامعه زنده نگه داشتند.

وی با بیان این که حضرت زین‌العابدین (ع) میراث‌دار واقعه کربلا وپایه گذار تفکر پویای شیعی بود تاکید کرد: امروز همه مؤمنان با الگوگیری از ابعاد شخصیت حضرت زین‌العابدین (ع) می‌توانند سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار