کد خبر: ۲۱۲۹
به مناسبت هفته هنر انقلاب؛

کتاب «داعش مصیبت جهان اسلام» اثر ملا قادر قادری در سنندج رونمایی شد

کتاب «داعش مصیبت جهان اسلام» اثر ملا قادر قادری به همت حوزه هنری کردستان و به مناسبت هفته هنر انقلاب در سنندج رونمایی شد.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان،  در دیدار صمیمی جمعی از هنرمندان کردستان با نماینده، ولی فقیه در کردستان که به مناسبت هفته هنر و انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: بیستم فروردین ماه به پیشنهاد حوزه هنری و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور سالرزو شاهدت شهید آوینی به عنوان روز هنر انقلاب نامگذاری شده است و در چند سال اخیر با توجه به اهمیت و جایگاه هنر انقلاب حوزه هنری یک هفته را به این مهم اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: تبیین هنر انقلاب و زنده نگهداشت یاد و خاطر شهید مرتضی آوینی از اهداف برگزاری برنامه‌های مختلف در ایام هفته هنر انقلاب در سطح استان است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: عطرافشانی گلزار شهدا، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، رونمایی از سردیس شهید مرتضی آوینی در پردیس سینما بهمن، تقدیر از ۱۲ هنرمند انقلابی، رونمایی از کتاب، اجرای سه نمایش از دفتر بچه‌های مسجد، اکران رایگان فیلم شهید مهدی باکری، رونمایی از کتاب داعش مصیبت جهان اسلام و ... از برنامه‌های هفته هنر در استان است.
مرادی اضافه کرد: این هفته بهترین ظرفیت برای بازخوانی و تبیین هنر انقلاب و شاخص‌های آن است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به بهترین شیوه نقشه راه هنر انقلاب را ترسیم کرده اند، عنوان کرد: خط متمایز بین هنر متعهد و غیرمتعهد در این تعریف مشخص شده است.
به گفته رئیس حوزه هنری کردستان، هنرمند در هنر غیرمتعهد که در کنج و خلوت خود بنشیند و فقط ابعاد هنری و تکنیک برایش اهمیت داشته باشد و به مشکلات جامعه اهمیت ندهد، ارزشی ندارد.
مرادی با بیان اینکه هنر انقلاب مولود انقلاب اسلامی است، گفت: در هنر انقلاب دنبال هنری هستیم که به ارزش‌ها، اعتقادات و فرهنگ و سنت‌های جامعه متعهد و بنیان‌های همچون خانواده اخلاق و اندیشه‌های انسانی را مقدس می‌داند.
رئیس حوزه هنری کردستان اضافه کرد: هنر انقلاب روایتگر گذشته، کنشگر امروز و پیشران آینده است.
وی  تصریح کرد: حوزه هنری در استان کردستان به عنوان پایگاه هنر انقلاب، فارغ از جریانات سیاسی و سیاسی‌کاری با تکیه بر توانمندی‌های بومی و توجه به زیست‌بوم منطقه در مسیر اهداف انقلاب اسلامی توانسته در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری ظرفیت‌های هنری استان را شناسایی و برجسته‌سازی کند.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: مهمترین سرمایه حوزه هنری اعتماد عمومی هنرمندان است جدای از اینکه در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی در منطقه حرف اول را می‌زنیم.
وی با اشاره به وجود ۱۳ سالن سینمایی و ۳ گالری و نگارخانه و کتابخانه تخصصی هنر و... گفت: وجه تمایز حوزه هنری با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها تولیدمحور بودن است و در بخش فیلم، کتاب، دانشنامه و ... توانسته اقدامات ماندگار و ارزشمندی را تولید کند.
در این مراسم تعدادی از هنرمندان بخش‌های مختلف به تاثیرگذاری هنر انقلاب، غریب‌بودن هنر انقلاب، توجه به هنرمندان انقلابی اشاره و مطالبی را ارائه کردند.
گفتنی است؛ در پایان این جلسه از کتاب "داعش مصیبت جهان اسلام" اثر گردآورده شده از صحبت‌های ملاقادر قادری رونمایی شد.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار