کد خبر: ۲۲۰۰

مراسم احیا در تمام شهرستان‌های کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان بیان کرد: برگزاری مراسمات شب‌های مبارک قدر در تمام شهرها و با هر رنگ‌بندی منعی ندارد و مراسم در شهرهای با وضعیت قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت و در شهرهای با وضعیت زرد و آبی نهایتا با ۷۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود.
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

 

مراسم احیا در تمام شهرستان‌های کرمان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان به بیان نحوه برگزاری مراسم احیا و شب‌های قدر در مساجد کرمان پرداخت و گفت: در دوران شیوع کرونا بیشترین جریانی که در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همکاری داشت جریان مذهبی بود که نسبت به این امر دغدغه‌مند فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسمات مذهبی برکات و اثرات مثبتی دارد، گفت: جریان مذهبی اگرچه خود را با شرایط موجود در دوران کرونا وفق داد اما هیچگاه برنامه‌های مذهبی تعطیل نشد بلکه براساس شیوه‌نامه‌های مختلف این مراسمات اجرا می‌شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان ادامه داد: طبق نظرات کارشناسی و براساس شیوه‌نامه‌های ابلاغ شده، برگزاری مراسمات شب‌های مبارک قدر در تمام شهرها و با هر رنگ‌بندی منعی ندارد و با شیوه‌های متعددی انجام می‌شود.

حقانی خاطر نشان کرد: توصیه بر برگزاری برنامه‌ها در فضای باز است اما هیچ منعی در برپایی مراسم در فضای مسقف وجود ندارد. در شهرهای با وضعیت قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت و در شهرهای با وضعیت زرد و آبی نهایتا با ۷۰ درصد ظرفیت مراسم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان برنامه‌ها حدود دو ساعت است و افراد باید مهر، کتاب دعا و قرآن شخصی به همراه داشته باشند، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: در شهر کرمان مراسم شب‌های قدر به صورت شاخص در مصلی، مسجد امام، گلزار شهدا، مسجد جامع و ۱۴ مسجد شاخص  کرمان برگزار می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار