معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد:

وحدت رکن اصلی تحقق دولت اسلامی است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، تمدن اسلامی؛ مقدمه تحقق دولت اسلامی است و اگر قرار باشد پرچم اسلام در تمام عالم به اهتزاز در آيد، اين امر با وحدت محقق مي‌شود.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

 

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست صمیمی علمای اهل سنت با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی که با عنوان "هم فکری،تبلیغ و تبیین" در قالب طرح افطاریهای وحدت و مقاومت با حضور معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر کل ادیان و مذاهب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان و علمای شیعه و اهل سنت سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن در محل سالن اجتماعات فرمانداری سراوان برگزار شد، افزود: شجاعت و رشادت علمای اهل تشییع و تسنن برای تحقق مسئولیتی که بر عهده دارند و مقابل خط انحراف می ایستند و اعلام موضع می کنند به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.
وی اضافه کرد: امروز نشر و گسترش انقلاب اسلامی به عنوان پرچم دار اسلام ناب در دنیا که در همه کفر در مقابلش ایستادگی و صف آرایی کرده و آن کشور پرچم اسلام را در عالم بلند کرده، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است.
وی تصریح کرد: من معتقدم امروز اگر قرار باشد شروع نشر و توزیع عظیمی که دنیا در زمینه اسلام به آن نیاز دارد، پرچم آن بر دوش علمای اهل سنت است و باورم این است.
وی با اشاره به وجود کج کاری و کم کاریها در سطح جامعه، تاکید کرد: باید فارغ از هر مسئولیت و مذهبی که داریم به دنبال مطالبه گری برویم، وقتی فردی مسئولیتی را بر عهده می گیرد و باید کاری را انجام دهد و نمی دهد، باید آن کار و فعالیت را از وی مطالبه کنیم.
این مقام مسئول بااشاره به تلاش دشمن برای از بین بردن وحدت و ضربه زدن به اسلام، گفت: دشمن در حال غرق شدن و دست و پا زدن است و می داند که نقطه عطف گسترش دین مبین اسلام کجات و در تلاش برای جلوگیری از آن است.
وی با بیان اینکه دشمن می داند روز به روز به تعداد مسلمانان افزوده می شود و در آینده ای نزدیک بیشتر جمعیت دنیا را مسلمانان به خود اختصاص خواهند داد، تصریح کرد: پرچم مطالبه گری وحدت را باید به دست علمای اهل سنت در دنیا بلند کنیم.
وی اذعان کرد: متاسفانه برای جوان مسلمان آرمان تعریف نکرده ایم و به همین دلیل است که اگر پرچم انحراف در نقطه ای از دنیا برافراشته شود به دلیل اینکه جوان مسلمان اهل مجاهدت و حرکت است و برای آنها نسخه اصلی از اسلام ناب عرضه نمی کنیم به سمت انحراف سوق داده می شود‌.


سازمان تبلیغات اسلامی یعنی اراده همه علما برای رساندن دین خدا به مردم
مدیرکل ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی کشور ‏در این نشست ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به معنای اراده همه علما برای رساندن دین خدا به مردم است.
حجت الاسلام محمدتقی سیفایی، بلوچستان به ویژه شهرستان سراوان، دیار مولوی ساداتی ها، مولوی حسین برها و مولوی سربازی ها است، رهبر معظم انقلاب در آذربایجان، مرحوم مولوی عبدالعزیز ساداتی را به عنوان الگو و نمونه عالی که به وظیفه ورثه انبیاء بودن خود عمل می کند نام می برند.
وی ادامه داد: ملت ایران ۴۳ سال قبل برای استقرار حاکمیت اسلامی و اجرای حکم خداوند در کشور قیام کردند و امثال مولوی عبدالعزیز ساداتی در زمینه مبارزه با رژیم طاغوت و هم در زمینه استقرار حاکمیت اسلامی تلاش کردند‌.
وی هدف از برگزاری اینگونه نشست ها با برادران اهل سنت را بررسی مسائلی که بر سر راه تبلیغ دینی در جامعه وجود دارد عنوان کرد و گفت: در این گونه برنامه ها تلاش داریم تا ‏ به راهکارهای عملی و موثر دسترسی در این خصوص دست پیدا کنیم.‏
وی خاطر نشان کرد: با توجه به نگاه جمهوری اسلامی براساس باور وعده‌های خداوند، امروز در جامعه با مسائل تبلیغ دینی مواجه بوده ‏و تلاش داریم تا چالش‌های پیش رو تبلیغ دین را بررسی کرده و به یک جمع‌بندی مناسب برسیم‎.‎
این مسئول اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک میز و دستگاه نبوده، و سازماندهی، حمایت و توانمندسازی تبلیغ دینی در کشور جزو ‏مهمترین وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی است‎.‎
وی اظهار کرد: هرچه قدر هم‌اندیشی و تقریب بین علمای شیعه و سنی بیشتر شود، نقشه‌های دشمنان علیه بشریت، جهان اسلام و ‏اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی از بین خواهد رفت‎.
حجت الاسلام و المسلمین سیفایی ادامه داد: ماموریتی که رسول خدا (ص) برای تحقق دین خدا در این عالم دارند به علمای امت خود سپرده اند و علما به جهت این ماموریت محترم هستند.
وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یعنی اراده همه علما برای رساندن دین خدا به مردم است و یکی از مهم ترین رسالت انبیاء به خصوص‌ رسول خاتم (ص)وعده خدا و باور به وعده الهی است که هر کجا به وعده الهی ایمان داشتیم و به آن عمل کردیم پیشرفت داشتیم.


رهبر معظم انقلاب سراوان را شهر علم و فرهنگ می دانند
امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان نیز در این نشست گفت: حدود سه سال پیش به محضر رهبر انقلاب رسیدیم که در مورد سراوان صحبت شد، ایشان در خصوص این شهرستان فرمودند "سراوان شهر علم و ‏فرهنگ است" و براین اساس از آن زمان به بعد سراوان را شهر علم و فرهنگ می دانیم.
مولوی سید عبدالصمد ساداتی، افزود: سراوان شهر علم و فرهنگ است و‌ از دیرباز، مردم این منطقه و علما در جهت وحدت و همبستگی، امور دینی و تبیین احکام اسلامی فعالیت داشتند.
وی ادامه داد: فرهنگ جایگاه بسیار گسترده در اسلام دارد، فرهنگ ها متفاوت هستند اما فرهنگی که ما از آن یاد می‌کنیم فرهنگ اسلامی است،برخی ها دارای فرهنگ قومیتی هستند که با فرهنگ دینی منافاتی ندارد.
امام جمعه اهل سنت سراوان اضافه کرد: فرهنگ هایی که با اسلام در تضاد باشد، معارض هستند و در واقعیت گمراه می شوند.
‏مولوی سید عبدالصمد ساداتی با بیان این مطلب که علما و مبلغین دین دستورات الهی را برای مردم بازگو کنند، خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بین اهل تشیع و تسنن هیچگونه اختلافی در سراوان وجود نداشت، مسائلی که در برخی از نقاط وجود دارد در سراوان نیست.
وی اضافه کرد: در اوایل انقلاب هیچ گونه تعرض به جان و مال مردم به نام دین، مذهب، عقیده و فرهنگ صورت نگرفته و امروز علما در میدان همراه نظام هستند.
وی تصریح کرد. صهیونیست جنایتکار ترین افراد در جهان هستند که قبله اول مسلمانان را اشغال کردند و مسلمانان را به قتل رساندن، کشورهای اروپایی و همه افرادی که متحد شدند و در کنار اوکراین قرار گرفتن جنایت کار هستند و ما هرگز از استکبار تمجید نخواهیم کرد و از هیچ جنگی دفاع نخواهیم کرد. کادرسازی از بین طلاب جوان و انقلابی اهل سنت و تشییع در دستور کار تبلیغات اسلامی باشد
امام حمعه اهل تشییع سراوان نیز در این جلسه، گفت: کادرسازی از بین طلاب جوان مومن انقلابی اهل سنت و شیعه در زمینه ‏های مختلف تخصصی دشمن شناسی، گروه های سلفی و ریشه های تهجر و غیره در دستور کار تبلیغات اسلامی باشد و در یان خصوص باید آنان یک دوره آموزشی دیده و پس از ‏آن، خودشان تریبون دار جهاد تبیین و بصیرت افزایی در جامعه شوند.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری، با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، افزود: جلساتی از این قبیل، برکات بسیار زیاد و بی نظیری دارد، یکی از تلاش های امروز دشمن، جلوگیری از تشکیل ‏چنین جلسات وحدتی بوده تا همدلی و برادری بین امت اسلامی از بین رفته و قطع شود.
وی خاطر نشان کرد: یکی از حساس ترین، ویژه ترین و جریان سازترین شهرستان ها در کشور سراوان است، ظرفیت هایی که در این ‏منطقه وجود دارد به جهت فرهنگی، قومیتی و جغرافیایی این منطقه را به یک شهرستان ویژه در کل کشور تبدیل کرده؛ ‏امروز خیلی از اقدامات در راستای خنثی سازی دشمن یا مباحث دینداری و وحدت و همدلی در این قسمت از خاک کشورمان انجام ‏می شود.
وی خطاب به مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: باید یک کار ‏جدید از سمت اداره کل تبلیغات اسلامی در این شهرستان انجام شود، کادرسازی از طلاب جوان مومن انقلابی اهل سنت و شیعه در زمینه ‏های مختلف تخصصی دشمن شناسی، گروه های سلفی و ریشه های تهجر و غیره یکی از این کارهاست که باید به عنوان یک اولویت پیگیری شود.
مسئولیت علما سخت است
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پیامبر اکرم فرمود علما چراغ های زمین ، جانشینان انبیاء و وارثان پیامبر (ص) هستند که سمت هدایت‌گری مردم را بر عهده دارند.
حجت الاسلام و المسلمین منصور باقر بیک تبریزی افزود: البته این مسئولیت سختی است که رسول اکرم(ص) بر عهده علما قرار داده و امیدواریم خدای متعال به همه علما توفیق دهد از پس این مسئولیت خطیر و مهم را به خوبی بر بیایند.
وی خطاب به علما ادامه داد: شما ائمه جمعه، روحانیون و علمای شیعه و سنی در این خطه از کشور به عنوان چراغ های این منطقه، سمت هدایتگری مردم ‏را بر عهده گرفته اید .
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری باید سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی داشته باشیم که در این زمینه دست یاری برای ایجاد تعامل و همگرایی دراز می کنیم و با آغوش باز از نظرات و پیشنهادات شما علمای شیعه و اهل تسنن، استقبال خواهیم کرد تا وظیفه مهم هدایتگری مردم را به نحو احسن انجام دهیم.
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار