کد خبر: ۲۴۴۲
رئیس اداره امور قرآنی اردبیل خبر داد؛

اختصاص ۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح «کاهش آسیب های اجتماعی»

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل از اختصاص ۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح «کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابر در مصاحبه با روابط عمومی این اداره کل در سخنانی به اجرای «طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی» به همت موسسات قرآنی فعال در مناطق محروم و آسیب پذیر اردبیل اشاره و اظهار کرد: با هدف عملی کردن تعالیم قرآنی و ایجاد زمینه برای توسعه سبک زندگی ایرانی، اسلامی، طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در موسسات قرآنی استان اردبیل با حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح ، هزینه‌ای بالغ برای ۵ میلیارد ریال اختصاص یافته که از اول اردیبهشت تا پایان خرداد ۱۴۰۱ در استان اردبیل در قالب جلسات کارگاهی، همایش، مشاوره و نیز با محتوا سازی در فضای مجازی اجرا می‌شود که برای استمرار این طرح در طول سال برنامه ریزی و هماهنگی انجام می‌شود.

راهبرد مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی «اطلاع‌رسانی و آگاه سازی» است

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین راهبرد‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی، توجه به سطوح مختلف پیشگیری است که اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و برنامه‌ریزی دقیق و مناسب در این سطح، گرایش افراد به آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانده و زمینه ارتقای کیفیت زندگی را فراهم می‌کند که باید در این امر از همه ظرفیت‌های لازم استفاده شود.

حجت‌الاسلام صابر افزود: امروزه به دلیل گسترش فناوری و نفوذ رسانه‌ها در زندگی مردم، توجه به نقش رسانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیار اهمیت دارد به گونه‌ای که یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های رسانه‌ها، ایجاد آگاهی و اطلاع‌رسانی در سطح جامعه است.

رسانه ملی ظرفیت مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: رسانه ملی و استانی نیز با توجه به ظرفیت بسیار مهمی که دارد، با تولید محتوا و برنامه‌های مختلف، می‌تواند در شناخت، معرفی و جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی، اثرگذار باشد.

وی افزود: یقینا نقش رسانه ملی در کاهش آسیب‌های اجتماعی انکارناپذیر است و رسانه ملی حضور پررنگی در نمود معضلات اجتماعی و پیشگیری از آن‌ها می‌تواند بر عهده داشته باشد. بنابراین، شناخت نقش رسانه ملی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

حجت‌الاسلام صابر به اسامی موسسات قرآنی به‌عنوان گروه هدف در «طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی» اشاره کرد و گفت: موسسات قرآنی وصال نور، نورالثقلین، حبل المتین، الضحی، طنین، تسنیم، حضرت امام جعفر صادق (ع) اردبیل و موسسات گل نرگس شهرستان کوثر، هجرت خلخال و حضرت محمدرسو ل الله (ص) اصلاندوز که طرح‌های اجتماعی و فرهنگی با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی نوشته و به اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل ارائه کرده اند در اولویت اختصاص بودجه برای اجرای این طرح قرار گرفته اند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار