کد خبر: ۲۴۴۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

تثبیت جایگاه نهضت تبلیغی بانوان در حوزه فرهنگ دینی ضروری است

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل تثبیت جایگاه نهضت تبلیغی بانوان در حوزه فرهنگ را مهم برشمرد و بر «تبیین گری» تاکید کرد.
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در نشست مشترک با اعضای ستاد نهضت تبلیغی بانوان استان اردبیل در سخنانی نقش بانوان را تربیت نسل جامعه تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و دینی ویژه بانوان باید هدفمند و مطابق با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیش رود و هرگز نباید دنبال آرم و نام نهاد یا اداره بود بلکه با تعامل و همکاری با یکدیگر در پیشبرد اهداف فرهنگی تلاش کرد.
وی با اشاره به اهمیت کلام مقام معظم رهبری در حوزه بانوان، افزود: نگاه مقام معظم رهبری به امور بانوان نگام متعالی است، اما متاسفانه این امر به کف جامعه منتقل نشده و آنگونه که شایسته است برنامه‌های کاربردی در تقویت نقش بانوان در ابعاد مختلف تربیتی و اجتماعی در خانواده و جامعه اجرا نشده و نیازمند بازنگری و اجرای دقیق برنامه‌های فرهنگی است.
تجربه نگاری فعالیت بانوان موفق در حوزه فرهنگی و دینی ضروری است
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل بر ضرورت آسیب شناسی فعالیت‌های گذشته و تجربه نگاری از فعالین فرهنگی تاکید کرد و گفت: دانش ناشی از تجربیات، نقش آشنا در ذهن به وجود می‌آورد که با استفاده از آن‌ها می‌توان بین آنچه که اکنون در حال شکل گرفتن است و آنچه که قبلاً اتفاق افتاده، ارتباط برقرار کرد.
حجت‌الاسلام جعفرزاده گفت: تجربیات به دست آمده در مسیر فعالیت‌های فرهنگی با بیان مشاهدات، تجزیه و تحلیل، اندازه گیری، ثبت، مقایسه، تمثیل، طبقه بندی و تعریف فعالیت‌ها می‌تواند در سهولت پیمودن مسیر پیشرو موثر بوده و از بروز خطا تا میزان قابل توجهی جلوگیری کند.
توسعه «جهاد تبیین» و «هویت بخشی به نقش بانون» هدف ستاد نهضت تبلیغی زنان
در ادامه سارا حقی مسئول کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در سخنانی هدف اصلی از تشکیل نهضت تبلیغی زنان را هویت‌بخشی به بانوان و جدی گرفتن نقش آن‌ها در مسائل مختلف عنوان کرد و گفت: امروز در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی در امور بانوان مصمم هستیم تا با اجرای طرح فرهنگی و تبلیغی، الگوی پیشرفت ایرانی، اسلامی را بازسازی کنیم.
وی به طرح‌های اجرا شده در نهضت تبلیغی بانوان استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ستاد نهضت تبلیغی بانوان استان اردبیل از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه با عضویت بانوان فعال فرهنگی و تبلیغی تشکیل شد که طرح‌های حرف آورد، رفیقانه و نظام تبیین از جمله طرح‌های اجرا شده توسط این ستاد در مدت یک سال گذشته است.
وی افزایش حلقه‌های میانی با راهبری و نظارت اعضای ستاد نهضت نهضت تبلیغی بانوان را از نقاط مثبت این ستاد عنوان کرد و گفت: اعضای ستاد نهضت تبلیغی زنان، با اجرای طرح فرهنگی حرف آورد تمام تلاش خود را در جذب بانوان از اقشار مختلف به سمت فرهنگ ایرانی اسلامی به‌کار بسته و در این راستا تعداد ۱۱ هزار اثر فرهنگی با مشارکت ۸ هزار نفر از بانوان و دختران از سراسر استان اردبیل را در شبکه تبلیغی بانوان ثبت کرده و در محتوا دهی و تقویت معلومات دینی و فرهنگی آنان به ارائه برنامه می‌پردازند.
حقی تبیین و روشنگری را مهم‌ترین توصیه مقام معظم رهبری در برنامه‌های فرهنگی بیان کرد و گفت: مخاطب ویژه جهاد تبیین بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری جوانان هستند، زیرا آن‌ها نسبت به گذشته آگاهی، اطلاعات و دانش لازم را نداشتند و قرار است جوانان در آینده برای پاسداری از انقلاب اسلامی تلاش کنند، بنابراین لازم است اقدامات رسانه‌ای و تبیینی را برای بیانیه گام دوم انجام دهیم.
کارشناس فرهنگی بانوان افزود: برگزاری نشست‌های دینی با موضوع «جهاد تبیین» از برنامه‌های فرهنگی ستاد نهضت تبلیغی بانوان است که در ماه رمضان با گستردگی بیشتر در محلات اردبیل و مناطق آسیب پذیر با سخنرانی اساتید و بانوان فعال فرهنگی و تبلیغی برگزار می‌شود.
در ادامه هر یک از اعضای ستاد نهضت تبلیغی بانوان اردبیل در سخنانی به ارائه گزارش اجمالی از فعالیت‌های خود پرداخته و تهیه کتب و محتوای دینی و فرهنگی را از برنامه‌های در دست اقدام این ستاد عنوان کرده و آمادگی خود را برای اجرای فعالیت‌های بیشتر در حوزه بانوان اعلام کردند.
در پایان با اهدای لوح سپاس و هدایایی از فعالیت یکساله اعضای ستاد نهضت تبلیغی بانوان اردبیل تجلیل شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار