کد خبر: ۲۴۷۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:

۴۳۰ مسجد مشکلات محلات را برطرف می‌کنند

۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، نشست خبری مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با موضوع چشم  انداز برنامه‌های  این اداره کل در سال ۱۴۰۱  با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه‌های استان برگزار شد. در ابتدای این نشست حجت الاسلام محمدمهدی نبی زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان به بیان گزارش مختصری از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۴۰۰ پرداخت.
خجت‌الاسلام نبی زاده در مقدمه سخنان خود، با بیان اینکه استان خوزستان مسئولان و مدیران بسیاری در حوزه‌های مختلف اجرایی  به نظام تقدیم کرده است اظهار داشت: هر کس باید بتواند در حوزه مسئولیتی خود نسبت به مردم پاسخگو باشد و مطالبه‌گری نباید باعث ایجاد رنجش و ناراحتی  مسئولان شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، نفوذ روحیات و سلایق شخصی در بخش‌های مدیریت اجرایی را  نقطه ضعفی بزرگ دانست و بیان داشت: در نظام اسلامی برای اینکه حرکت‌ها هم‌افزا باشد، زیرساخت‌ها و قوانین کافی وجود دارد، اما سلایق و روحیات مختلف بدون توجه به قوانین همواره بر سر راه پیشرفت مانع ایجاد کرده است.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه؛ نقشه مهندسی فرهنگی استان به کجا رسیده است گفت: حسب فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار فرهنگ، گروهی متشکل از صد‌ها نفر از نخبگان و فرهیختگان عرصه فرهنگ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است که بر این اساس خوشبین هستیم اتفاقات بهتری نسبت به گذشته رقم بخورد.
حجت‌الاسلام نبی زاده در ادامه تصریح کرد: مسئله فرهنگ به‌ویژه در خوزستان با مسائل دیگر آمیخته شده است که بخشی از آن واقعی و بخشی احساسی است. اما نباید فراموش کرد که ما در استانی زندگی می‌کنیم که به هر دلیلی درگیر نیاز‌های اولیه زندگی نظیر آب و امنیت هستیم و تا زمانی که این نیاز‌های اولیه حل و فصل نشود، قادر نخواهیم بود مسائل فرهنگی و دینی استان را به‌خوبی  پیش ببریم.
وی افزود: مسئله فرهنگ  در خوزستان تابع متغییر‌های مختلفی است و از آنجا که چرخه حیات در خوزستان دچار آسیب شده است؛ مسئله ریزگرد‌ها و محیط زیست، مردم را دچار یک مشکل  فکری کرده و این آشفتگی ذهنی در روند انجام  فعالیت‌های فرهنگی بسیار مؤثر است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در بخش دیگری از این نشست؛ توجه به مساجد را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی مورد بحث قرار داد و گفت: ما در سال ۱۴۰۰ قریب به ۴۳۰ مسجد در استان را در قالب امام محله،  پایگاه اجتماعی و امام روستا تحت حمایت قرار دادیم که در سال ۱۴۰۱ این رقم به ساماندهی فرهنگی ۵۳۰ مسجد به صورت خودجوش و بدون برنامه ابلاغی از مرکز، افزایش و هدف گذاری شده است.
حجت‌الاسلام نبی زاده در راستای فعالیت‌های فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان به تأسیس کانون شعرای عرب و مجمع شعرای آئینی خوزستان توسط این اداره کل اشاره کرد.
این مقام فرهنگی در ادامه، با اشاره به راه اندازی مرکزپاسخگویی به سئوالات اعتقادی در استان خوزستان اظهار داشت: ما در سطح استان و کشور دارای تعداد زیادی مرکز پاسخگویی به سئوالات شرعی و پرداخت وجوهات شرعی هستیم که در این میان لازم دیدیم یک مرکز پاسخگویی به سئوالات اعتقادی ویژه زیست بوم فرهنگی مردم استان خوزستان راه اندازی کنیم.
وی اذعان داشت: مرکز این سامانه با شماره ۱۸۱۴ در استان خوزستان راه اندازی شد که بنا داریم با حضور کارشناسان متخصص در حوزه مسائل اعتقادی، متناسب با زبان و فرهنگ مردم در مناطق مختلف خوزستان به سئوالات و شبهات پاسخ دهیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، همچنین با اشاره به قرارگاه‌های ۱۲ گانه فرهنگی در خوزستان، راه اندازی قرارگاه عشایر عرب و لر و بختیاری را از جمله اقدامات منحصر بفرد استان معرفی کرد.
حجت‌الاسلام نبی زاده در بخش پایانی این نشست،   تشکیل هیئات مذهبی در استان خوزستان را ظرفیتی عظیم و قابل توجه برشمرد و خاطرنشان کرد: ما در استان خوزستان قریب به ۳۰۰۰ هیئت مذهبی داریم که در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ بنا داریم این رقم به ۱۰ هزار هیئت در استان افزایش یابد این درحالی است که  اگر جمعیت استان در ۳ سال آینده به ۵ میلیون نفر برسد و هر هیئت بتواند جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ مخاطب را به خود اختصاص دهد در نهایت خوزستان به تنهایی یک حسینیه خواهد بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار