کد خبر: ۲۶۷۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل؛

مدارس صدرا مبدا تحول فرهنگی جامعه باشند

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل بر تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: مدارس صدرا باید مبدا تحول فرهنگی در جامعه باشند.
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

به گزارش عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در مراسم «سپاس معلم» در سالن اجتماعات دبیرستان دخترانه صدرای ولایت اردبیل در سخنانی تهذیب و تربیت را مقدم بر تعلیم و آموزش های مدارس عنوان کرد و گفت: در راستای تربیت نیروهای متعهد و کارآمد در مدارس بایستی در تربیت دینی و ارزش های اخلاقی در دو بخش معلم و دانش آموز تلاش کرد.

وی دانش آموز را امانت در دست معلمان دانست و افزود: نوع برخورد و طرز تفکر معلم مستقیما در تربیت دانش آموز تاثیر گذار بوده و باید در رسیدن به غایت نهایی که تعلیم و تربیت همراه با آموزه های دینی است تلاش مضاعف صورت گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: هدف از آموزش دینی تنها افزایش معلومات دینی دانش آموزان نیست، بلکه هدف اصلی، پرورش ایمان و نیل به تربیت دینی و الهی است. به عبارت دیگر، هدف اصلی " دین آموزی" نیست بلکه " تدین " است.

نخبه پروری چشم انداز اصلی مدارس صدرا برای تربیت نیروهای انقلابی

حجت‌الاسلام جعفرزاده بر نخبه پروری در مدرسه صدرا تاکید کرد و افزود: طرح فرهنگی و تربیتی «دختران حاج قاسم» از مهم ترین مسائل مربوط به پرورش افکار و اندیشه انقلابی و دینی نسل جوان است که در مدارس دخترانه صدرا با استقبال شایسته دانش آموزان مواجه شده که برای غنی سازی محتوا و گستردگی فعالیت ها باید معلمان پرورشی و مربیان طرح امین در دوره های توانمندسازی و کارگاه های آموزشی شرکت کرده تا بتوانند نیروی انسانی متعهد و انقلابی تربیت کنند.

وی با تقدیر از زحمات معلمان، کادر اجرایی و آموزشی مدرسه دخترانه صدرای اردبیل، خواستار توجه به ارتقای سطح دانش روز و علوم ارتباطات در حوزه فضای مجازی شد و گفت: روانشاسی و نوع ارتباط با نوجوانان و جوانان باید به طرز صحیح در مدارس رعایت شود تا شاهد ارتباط گیری قوی دانش آموزان با معلمان بود و اثرگذاری تربیت دینی ارتقا یابد.

آغاز ثبت نام مدرسه دخترانه صدرای اردبیل برای سالتحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

در ادامه مریم شفایی مدیر مدرسه دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت اردبیل نیز در سخنانی ضمن ارائه گزارش اجمالی از فعالیت های آموزشی و تربیتی این مدرسه از حمایت های مستمر اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تقدیر کرد و افزود: هدف اصلی از فعالیت مدرسه علوم و معارف اسلامی، تربیت نسل نوجوان و جوان به‌عنوان آینده‌سازانی معتقد و متعهد برای حضور در اجتماعات بزرگ‌تر و تحویل نیروی انسانی متخصص و متدین در بطن جامعه اسلامی است.

وی افزود: ثبت‌نام برای سالتحصیلی جدید در مدرسه دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای اردبیل از ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به مدرسه دخترانه صدرای اردبیل واقع در شهرک کارشناسان جنب شهرداری (شماره تماس ۰۴۵۳۳۷۳۰۸۲۲) یا سایت سازمان مدارس صدرا به نشانی ttp://imso.ir مراجعه کنند.

در پایان با اهدای لوح سپاس و هدایایی از معلمان، مدیر، معاونین آموزشی و اجرایی، رابط مدرسه و نیز نماینده انجمن اولیا و مربیان تجلیل و از زحمات آنان در طول سالتحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ قدردانی شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار