کد خبر: ۲۷۴۹
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

هیئات جایی برای مرزبندی نیست  

وزیر گردشگری؛ «هیئات» را فراگیرترین، پرنفوذ‌ترین و انسان ساز‌ترین نوع تشکل‌های مذهبی یاد کرد و گفت: نباید در هیئات و تشکل‌های دینی شاهد خط قرمز‌ها  و مرز بندی‌های خاص باشیم.  
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، «هیئات» را فراگیرترین، پرنفوذ‌ترین و انسان سازترین نوع تشکل‌های مذهبی عنوان کرده و گفت: نباید در هیئات و تشکل‌های دینی، شاهد خط قرمز‌ها  و مرز بندی‌های خاص باشیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، صبح پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، «نشست‌های تخصصی هیئات  و تشکل‌های دینی برگزیده در مهرواره هوای نو» با حضور حجت الاسلام مجید باباخانی- ریاست سازمان هیئت و تشکل‌های دینی – و وحید ملتجی -  دبیر مهرواره «هوای نو» -  برگزار شد.
در پنل صبح نخستین روز از این نشست‌ها که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، عزت الله ضرغامی - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی -به سخنرانی پرداخت.
وی «هیئات» را فراگیرترین، پرنفوذ‌ترین و انسان ساز‌ترین نوع تشکل‌های مذهبی عنوان کرده و اظهار داشت: هنگامی معتقدیم که هیئات فراگیر هستند که تمامی افراد جامعه حتی کسانی که خیلی هم آدم‌های دینی نیستند بتوانند آزادانه از فضای مساجد و هیئات استفاده کنند و نباید در این زمینه تنگ نظری و سخت گیری صورت بگیرد،  نباید در هیئات، خط قرمز و مرز بندی وجود داشته باشد.
به گفته وی نباید اجازه دهیم سیاست بازی‌ها  ومرزبندی‌ها بر روی تشکل‌های دینی سایه اندازی کند.
عزت الله ضرغامی در ادامه با ببان اینکه بسیاری از اختلافات از فاصله گرفتن افراد شکل می‌گیرد گفت: متاسفانه امروز اصول گرایان با یک خطر بزرگ تفرقه مواجهه هستند و ما به جای اینکه حرف هایمان را با هم بزنیم و حل کنیم در رسانه‌ها حرف می‌زنیم، اما هیئات می‌توانند مکانی برای نزدیکی طبقات باشند چرا که هیئات شبهه برانگیز نیستند و تفرقه انگیزی در تشکل‌های دینی و هیئات جایی ندارند.
ضرغامی در سخنان خود به  بهره گیری هیئات از نوآوری و اقدامات نوین تاکید کرد.  
 وی با اشاره به وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اظهارداشت: ما در مورد استفاده از بچه‌های انقلابی و حزب الهی برنامه داریم و با انتخاب ۱۲ مدیر جوان زیر ۴۰ سال در بالاترین پست‌های وزارتخانه، جزو چندین وزارتخانه در این زمینه محسوب می‌شویم که جوان گرایی و استفاده از نیرو‌های انقلابی و حزب الهی را سرمشق خود قرار داده است.
ضرغامی مساله «بوم گردی» را یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های خود دانست و گفت: هر کدام از بروبچه‌های انقلابی و هیاتی که دارای ظرفیت بوم گردی هستند را به ما معرفی کنید و برای ما چه کسانی بهتر از بچه حزب الهی‌ها و خانواده شهدا که سکانداری بوم گردی مناطق خودشان را در دست بگیرند.
وی با اشاره به اربعین گفت: مساله اربعین به عنوان یک پدیده شگفت انگیز جهانی معرفی شده است و گردشگران خارجی از کشور‌های مختلف برای مشاهده این پدیده وارد عراق می‌شوند، اما مورد سانسور و حذف شبکه‌های ماهواره‌ای قرار می‌گیرند چرا که شبکه‌های معاند حاضرند تمام ظرفیت‌های خود را بکار بگیرند تا تصویری از اربعین منعکس نشود.
وزیرگردشگری همچنین مشکل اجازه ورود زمینی ایرانی‌ها به عراق در ایام اربعین را ناشی از برخی از مشکلات سیاسی دانست و ابراز امیدواری کرد که این مشکل نیز بزودی حل شود.
به اعتقاد ضرغامی، باید برای فراهم کردن امکان گردشگری ایرانی‌ها با استفاده از خودرو در سفر به کشور‌های همسایه و بویژه عراق، تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد.   
وی از بهره گیری از نیرو‌های متخصص و اندیشه ورز در کاخ موزه‌ها خبر داد و گفت: این نیرو‌ها طی آموزش‌های خاص برگرفته از واقعیات و تاریخ، مشغول خدمت رسانی به گردشگران ایرانی و خارجی هستند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار