کد خبر: ۲۸۴۵
مسئول دوره‌های تخصصی اداره کل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی:

بیشترین آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها «فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی» است  

 حجت الاسلام مهدی متقی فر «مسئول دوره‌های تخصصی اداره کل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی» از برگزاری دوره‌های تخصصی مربی خانواده از سوی این اداره خبر داد و بیشترین آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها را «فاصله گرفتن خانواده‌ها از سبک زندگی اسلامی» عنوان کرد.
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مهدی متقی فر «مسئول دوره‌های تخصصی اداره کل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی» در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان و با اشاره به برگزاری «دوره‌های تخصصی مربی خانواده» از اتمام دو دوره با حضور ۱۴۰ مربی در مشهد مقدس خبر داد.
وی افزود: دوره تخصصی تربیت مربی خانواده از ابتدای تابستان سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی و از مرداد ماه همان سال نیز عملیاتی شد که به صورت سه مرحله‌ای از جمله مرحله حضوری، مجازی و کارآموزی در اردوگاه امام خمینی (ره) در لواسان با حضور ۱۱۰ نفر شامل ۶۰ نفر از خانم‌ها و ۵۰ نفر از آقایان برگزار شد.
به گفته متقی فر؛ مرحله اول این دوره به صورت حضوری و با هدف آشنایی با اساتید خبره حوزه روانشناسی و خانواده، مرحله دوم به صورت مجازی و مرحله نهایی آن نیز به صورت کارآموزی و توانمندسازی بوده است.
وی از برگزاری دو دوره مربی خانواده که شامل ۱۴۰ نفر شامل آقایان و خانم‌ها خبر داد که دوره اول آن با حضور ۸۰ نفر بوده است.
مسئول دوره‌های تخصصی اداره کل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی از اهدای گواهی نامه معتبر پایان دوره برای این تعداد از مربیان خبر داد و یادآور شد که این مربیان در طول سال، علاوه بر اینکه می‌توانند به صورت میدانی و خود جوش با خانواده‌ها در ارتباط باشند از سوی دیگر می‌توانند به عنوان مربی با سازمان تبلیغات اسلامی نیز همکاری کنند.
حجت الاسلام متقی فر با بیان اینکه این دوره‌ها با هدف «توجه به کانون خانواده‌ها به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی» برگزار شده است اضافه کرد: متاسفانه بیشترین بخش آسیب‌های اجتماعی؛ ریشه در خانواده دارد و یکی از دلایل مهم این آسیب‌ها نیز؛ فاصله گرفتن خانواده‌ها از رویکرد سبک زندگی اسلامی است.
به گفته وی، اعتیاد و طلاق از مصادیق مهم آسیب‌های اجتماعی است و اداره آموزش سازمان تبلیغات اسلامی نیز با برگزاری دوره‌های تخصصی مربی خانواده به منظور کاهش این آسیب‌ها وارد میدان شده است.
متقی فر؛ از تدریس بیش از ۲۶ عنوان درسی در این دوره‌ها خبر داد که شامل شش فصل از جمله ازدواج، روابط زوجین، تربیت فرزند و فرزند آوری خواهد بود.
مسئول دوره‌های تخصصی اداره کل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی، نحوه انتخاب این مربیان را از طریق فراخوان ادارات استان‌ها اعلام کرد و با بیان اینکه برخی از این مربی‌ها از طلاب هستند از دکتر هادی، دکتر اخوی و دکتر عباسی به عنوان اساتید برجسته حوزه خانواده و رواشناسی در این دوره‌ها خبر داد.
حجت الاسلام متقی فر با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: با توجه به نقش مهم خانواده در تربیت فرزند و کاهش معضلات اجتماعی، دشمنان انقلاب اسلامی نیز تهاجم فرهنگی خانواده‌ها را مورد هدف خود قرار دادند و بی دلیل نبوده است که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با خبرگان به نقش اساسی خانواده‌ها تاکید داشتند و یکی از مباحثی را که در بحث «جهاد تبیین» مطرح کردند بحث «خانواده» بوده است.
به گفته وی، برگزاری دوره‌های تخصصی مربی خانواده از سوی اداره آموزش سازمان تبلیغات اسلامی همچنان استمرار خواهد داشت.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار