کد خبر: ۲۹۲۴
اسماعیل امینی:

زبان فارسی فقط یک تعصب ملی نیست

اسماعیل امینی، شاعر و طنزپرداز کشور معتقد است: زبان فارسی فقط یک تعصب ملی نیست و گنجینه‌ای از معنا به حساب می‌آید که با تکیه بر آن می‌توان بخشی از مشکلات جامعه امروز را حل و رفع کرد.
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴


زبان فارسی فقط یک تعصب ملی نیست

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ، اسماعیل امینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «فارسی‌تور» که این روزها به مناسبت فرارسیدن روز پاسداشت زبان فارسی در لابی ساختمان اداری حوزه هنری برگزار شده است، گفت: به نظر من زبان فارسی فقط یک تعصب ملی نیست. این زبان به ما می‌گوید آنهایی که اولویتشان سود و زیان دنیایی بود در آخر به جای خوبی نرسیدند البته ممکن است بهره‌ای شخصی برده باشند اما بهره‌ای به مردم، اخلاق و فرهنگ نرسانده‌اند. در واقع بزرگان ما به مردم و حاکمان نصیحت کرده‌اند که طرز صحیح زندگی را دنبال کنند.

شاعر و طنزپرداز کشور کارهای به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه فارسی تور را بسیار خلاقانه دانست و گفت: ما در پرداختن به فرهنگ نباید خط‌کشی‌های سیاسی را به میان بیاوریم زیرا در حوزه فرهنگ خودی و غیر خودی نداریم. به نظرم با توسع باید به حوزه فرهنگ نگاه کنیم و در آن صورت موفق خواهیم شد.

نمایشگاه «فارسیتور» (فارسی + کاریکاتور) با حضور یوسفعلی میرشکاک، شاعر و شاهنامه‌پژوه، ناصر فیض، مدیر دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری، شهرام شکیبا و اسماعیل امینی در گالری شماره یک خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح شد.

در این نمایشگاه پرتره شاعران و اساتید زبان و ادبیات فارسی در قالب کاریکاتور ترسیم شده است.

این نمایشگاه تا ۳۱ اردیبهشت برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن به حوزه هنری به نشانی انتهای خیابان سمیه، نرسیده به حافظ مراجعه کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار