کد خبر: ۲۹۲۷
معلمی در نشست پاسداشت چهلمین سالروز آزادی خرمشهر خبر داد؛

ساخت بزرگترین پردیس منطقه در خرمشهر  

معاون هنری حوزه هنری ، «خرمشهر» را نیازمند توجهات بیشتری در همه مسائل از جمله عرصه‌های فرهنگی و هنری دانست و از توافق با بنیاد مستضعفان برای ساخت بزرگترین پردیس منظقه در خرمشهر و به نفع مردم این شهر خبر داد.  
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ صبح روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، نشست خبری «شهری در آسمان» پاسداشت چهلمین سالروز آزادی خرمشهر قهرمان با حضورمجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

معلمی «معاون هنری حوزه هنری» در این نشست از مجموعه فعالیت‌های فرهنگی – هنری حوزه هنری به مناسبت سوم خرداد خبر داد و گفت: امسال شاهد چهلمین سالگرد آزادی خرمشهر هستیم و، چون عدد چهل، عدد نمادینی است لذا شایسته بود که اصحاب هنر به بهترین وجه ممکن دین خود را نسبت به خرمشهر ادا کنند و به همین منظور از سال قبل، ستادی در حوزه هنری تشکیل شد و همه رشته‌های هنری حوزه هنری درگیر تولید آثار مختلف هنری در این زمینه شدند و امروز بسیار خرسندیم که می‌توانیم اخبار تولید آثار دفاع مقدسی و بویژه فتح خرمشهر را اعلام کنیم که برخی از این اخبار ویژه مردم خرمشهر و برخی از تولیدات با موضوع فاتحان شهر خواهند بود.

گردهمایی بزرگ فاتحان خرمشهر برگزار می‌شود 

وی، برگزاری «گردهمایی بزرگ فاتحان خرمشهر» در مسجد خرمشهر با حضور رزمندگان خرمشهری و سردارانی که در فتح این شهر سهیم بودند را یکی از این برنامه‌ها اعلام کرد.

اهدای نخستین جایزه بهروز

معاون هنری حوزه هنری با اشاره به جایزه بهروز از اهدای نخستین جایزه بهروز به هنرمند نامداری که امسال در مورد خرمشهر اثر تولید کرده باشد خبر داد و از «بهروز مرادی» به عنوان نامدارترین هنرمند خرمشهری که در حوزه موسیقی و تجسمی آثار زیادی خلق کرده است یاد کرد و اعلام کرد این جایزه در برنامه گردهمایی بزرگ فاتحان خرمشهر به برنده این جایزه اهدا خواهد شد.

علیرضا افتخاری و آهنگ جدید «خرمشهر مقاوم»

معلمی همچنین خبر داد علیرضا افتخاری خواننده کشورمان اثری به نام «خرمشهر مقاوم» تولید کرده است که توسط عماد توحیدی تنظیم شده و قرار است این اثر از صدا و سیما پخش شود و در برنامه‌ای که برای مردم خرمشهر تدارک دیده شده نیز پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: اثر احسان باقری که شامل یک عکس صحنه پردازی شده است همزمان با سالروز فتح خرمشهر رونمایی خواهد شد و با هماهنگی‌هایی که با سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام شده، این اثر در معابرشهری نیز نصب خواهد شد.

معاون هنری حوزه هنری افزود: در شب سوم خرداد نیز در صحن روبروی مسجد خرمشهر، جشن باشکوهی با حضور هنرمندان و با موضوع نقالی، سرودخوانی و خاطره گویی برگزار خواهد شد و آقای کوتی که اولین بار خبر فتح خرمشهر را اعلام کردند نیز در این برنامه حضور خواهد داشت.

کلنگ زنی تجهیز سینمای نخل خرمشهر در سوم خرداد

معلمی، همچنین ازکلنگ زنی تجهیز تنها سینما نخل خرمشهر در روز سوم خرداد خبر داد و گف: این سینما که در حال حاضر دارای دو سالن است به هفت سالن مجهز خواهد شد که انشاالله تا پایان تابستان امسال نیز افتتاح می‌شود. این درحالی است که باز سازی سینما بهمن آبادان نیز به اتمام رسیده و در سوم خرداد راه اندازی خواهد شد.

رونمایی از آثار هنرمندان در روز سوم

معاون هنری حوزه هنری خاطرنشان کرد: ۹ نفر از هنرمندان نامدار تجسمی آثار فاخری برای خرمشهر تولید کردند که در جمله آن اساتید می‌توان به آقای چلیپا و غلامعلی طاهری اشاره کرد که آثار آنان نیز رونمایی خواهد شد.

پخش برنامه‌های تلویزیونی با موضوع فتح خرمشهر

وی از پخش برنامه تلویزیونی «روایت راویان خرمشهر» در شبکه یک که شامل ۵ نفر از زنان هنرمند که کتاب‌هایشان در سوره مهر با موضوع خرمشهر به چاپ رسیده است در سوم خرداد خبر داد و همچنین اعلام کرد که برنامه تلویزیونی دیگری به نام شب شعر «دیدار ماه» در همین روز از شبکه دو پخش خواهد شد.

آغاز پیش تولید بزرگترین تئاتر کشور در سوم خرداد

رونمایی از ۱۱ جلد کتاب بچه‌های مسجد در مسجد خرمشهر در سوم خرداد نیز از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این روز است که معلمی به آن اشاره کرد و ادامه داد: پیش تولید بزرگترین تئاتر کشور نیز به نام پل آزادی در سوم خرداد آغاز خواهد شد که این تئاتر به صورت میدانی و با تکنیک‌های تئاتری و سینمایی در تیرماه سال جاری در محوطه‌های بزرگ عمومی اجرا خواهد شد.

گلایه از کم توجه‌ای برخی از دستگاه‌های فرهنگی به فتح خرمشهر

معاون هنری حوزه هنری با گلایه از برخی از دستگاه‌های فرهنگی به دلیل کم توجه‌ای به چهلمین سالگرد فتح خرمشهر گفت: چهلمین سالگرد فتح خرمشهر اتفاق غیر قابل پیش بینی نبود و با توجه به اینکه دستگاه‌های مختلف می‌توانستند در این عرصه فعالیت‌های بیشتری انجام دهند، اما متاسفانه شاهد بی توجه‌ای و کم توجه‌ای به این موضوع بودیم.

وی از دیدار خود با استاندار خوزستان خبر داد و افزود: در این دیدار به استاندار خوزستان عرض کردیم که مسجد خرمشهر، رسیدگی‌های بیشتری را می‌طلبد وامیدواریم که با توجه جدی هنرمندان و مسئولین کشور شاهد روز‌های بهتری برای خرمشهر باشیم.

فیلم سینمایی «دسته دختران» شهریورماه اکران می‌شود

معلمی تولید فیلم سینمایی «دسته دختران» با موضوع خرمشهر را از تولیدات ویژه حوزه هنری در این زمینه دانست و از اکران این فیلم همزمان با هفته دفاع مقدس در شهریورماه امسال خبر داد.

معاون هنری حوزه هنری تاکید کرد: ما باید با تولید آثار هنری، نام و یاد خرمشهر را زنده نگه داریم تا مردم این شهر حال بهتری پیدا کنند و وظیفه ما نیز تولید آثار هنری و افزایش زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در کشور است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در مورد بی توجه‌ای دستگاه‌های فرهنگی به موضوع فتح خرمشهر، «خرمشهر» را نیازمند توجهات بیشتری در همه مسائل از جمله عرصه‌های فرهنگی و هنری دانست و از توافق با بنیاد مستضعفان برای ساخت بزرگترین پردیس منظقه در خرمشهر و به نفع مردم این شهر خبر داد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار