کد خبر: ۳۰۳۰

مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر در سنندج برگزار شد

به همت اداره تبلیغات اسلامی سنندج، مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر در مهدیه این شهرستان برگزار شد.
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حاتمیان - رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج - در مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر که در مهدیه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سوم خرداد، مصادف با آزادسازی خرمشهر، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و نماد قدرت و ایمان مردم ایران است.

وی افزود: فتح خرمشهر بازتاب جهانی و بین‌المللی داشت چرا که همه جهانیان دانستند رژیم بعث عراق مهمترین و پیشرفته‌ترین سپر نظامی و دفاعی خود را از دست داد و نقطه آغازی برای شکست همه جانبه ارتش بعث پدید آمده است.

حجت‌الاسلام حاتمیان اظهار کرد: ماهر الرشید یکی از فرماندهان رژیم بعث عراق گفته بود، ما بهترین ادوات جنگی را در اختیار داریم و از وجود متخصصان خبره در جنگ بهره می‌گیریم، اما با این همه تسهیلات از بسیجیان روستایی شکست می‌خوریم و این جوانان روستایی همان جوانان غیور کرد و ترک و بلوچ هستند که در راه حفظ آب و خاک کمر همت و غیرت بستند و از هیچ کوششی فروگذار نکردند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: صدام مدتی پس از سقوط خرمشهر گفته بود اگر ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند، من کلید بصره را به ایران تقدیم خواهم کرد و این میزان اعتماد به قدرت نظامی و تسهیلات و امکانات نظامی که در خرمشهر به کار گرفته شده بود، موجب شد که هرگز تصور فتح خرمشهر توسط ارتش و سپاه به ذهنشان خطور نکند، اما با این حال با قدرت ایمان، سپاه اسلام و امداد خداوند این مهم رخ داد.


حاتمیان اعلام کرد: در عملیات مهم و نفس‌گیر بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر ۱۹ هزار نفر از نیرو‌های نظامی ارتش بعث به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج اعلام کرد: اکنون تصور کنید نوزده هزار نیروی نظامی مسلح به پیشرفته‌ترین ساز و برگ جنگی در سنگر‌های بتونی و نفوذ ناپذیر به اسارت در بیایند و اینجا بود که امام خمینی (ره) با نگرش توحیدی ودیدی عارفانه فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی اضافه کرد: این پیروزی بزرگ در نظر رژیم بعث و حامیان آن‌ها چنان بزرگ جلوه کرد که به سرعت برای تغییر در روال جنگ و در واقع خاتمه جنگ به  تکاپو و تلاش افتادند.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار