کد خبر: ۳۱۰۶
 دبیر جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» در گفتگویی خبر داد؛

جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» از وزارت ارشاد مجوز رسمی دریافت کرد

محمدحسین یاوری، دبیر جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» از دریافت مجوز رسمی، برای نخستین بار از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» از وزارت ارشاد مجوز رسمی دریافت کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمدحسین یاوری «دبیر جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه سایه، ضمن در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به جشنواره سایه اظهار داشت: این جشنواره پس از سه سال تعطیلی، در حال برگزاری است و همین موضوع باعث دشواری کار می‌شد. به طبع اعضای گروه ما زحمت زیادی کشیدند که از آن‌ها تشکر می‌کنم؛ به این جهت که یک سال است که ما درگیر برگزاری این رویداد هستیم.

 وی افزود: ما برای بخش کارگاهی و رقابتی فراخوان دادیم و هفته گذشته آثار رقابتی را اعلام کردیم. همچنین، در سینما سپیده و سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران، اکران فیلم‌های جشنواره را خواهیم داشت، ضمن اینکه ما هر روز یک کارگاه آموزشی داریم که جزئیات آن اعلام می‌شود. باید عنوان کنم ما یک پیچینگ هم داریم که منجر به دادن کمک مالی به دانشجویان می‌شود. همچنین علاوه بر اکران حضوری، اکران آنلاین نیز داریم که درواقع پلتفرم ودیو بخش اکران آنلاین را بر عهده دارد.

محمدحسین یاوری در رابطه با داورهای جشنواره و نوع داوری آن‌ها خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش رقابتی و کارگاهی برگزار می‌شود که هیأت انتخاب بخش رقابتی، استادانی چون کاظم نظری مدرس و کارگردان تئاتر و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رامتین شهبازی منتقد و مدرس سینما، دانش‌آموخـته دکـترای فلـسفـه هنـر و پـژوهشـگر و مدیر گروه سینما دانشگاه سوره، فرشاد عسگری‌کیا عکاس، فیلم‌ساز و مدرس، کارشـناس ارشـد کارگـردانی سینـما و دارای دکتـرای پژوهـش هنـر از دانشگاه هنر و عضو هیأت علمی دانشگاه سـوره، حسین عیدی‌زاده منتقد، کارشناس سینما و مترجم و آزاده موسوی فیلم‌ساز، دانش‌آموخته کارشناسی کارگردانی سینمـا از دانشـگاه هنر، هستند.

یاوری در پاسخ به این پرسش که چه واحدها و ارگان‌هایی از جشنواره سایه حمایت می‌کنند، گفت: انجمن سینمای جوانان ایران، در راستای کشف و حمایت از دانشجویان مستعد، با تفاهم صورت گرفته بین جشنواره فیلم کوتاه سایه و انجمن سینمای جوانان ایران، به عنوان حامی اصلی بخش کارگاهی سیزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه سایه بوده و همچنین پلتفرم شناخته‌شده «ودیو»، با هدف حمایت از سینمای کوتاه و مستقل، از سیزدهمین دورهٔ جشنواره سایه در دو بخش کارگاهی و رقابتی حمایت می‌کند.

وی در پایان درباره جوایز به نفرات برتر جشنواره گفت: علاوه بر جوایز سال‌های گذشته، جایزه‌ای که ما اضافه کرده‌ایم مربوط به بهترین فیلم دانشجویی است که متعلق به آثاری است که تمام عوامل آن‌ها دانشجو هستند و ما چنین بخشی را گذاشته‌ایم تا کار بچه‌ها دیده شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار