کد خبر: ۳۲۰۸
با موضوع حادثه متروپل آبادان در اهواز برگزار شد

دومین عصر شعر «دادخواست»

دومین عصر شعر «دادخواست» با هدف انعکاس هنرمندانه مشکلات مردم خوزستان در حادثه ساختمان متروپل آبادان با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به همت حوزه هنری خوزستان برگزار شد.
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
برگزاری دومین عصر شعر «دادخواست» با موضوع حادثه متروپل آبادان در اهواز
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام «سید علیرضا شفیعی» با بیان اینکه جلسه شعر دادخواست از سال گذشته با ابتکار جمعی از دوستان در حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان آغاز شد اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان استان ما همیشه در صحنه حاضر هستند و به محض اینکه بحرانی اتفاق می‌افتد، هنر خود را در خدمت مسائل می‌گیرند و در قالب هنر به بیان ابعاد حادثه و فداکاری‌های انجام شده می‌پردازند.

مسئول انجمن ادبی مشکات با بیان اینکه برنامه دادخواست انعکاس‌دهنده این زحمات است و از سوی دیگر به هنرمندان این فضا را می‌دهد که نقش اجتماعی که بر عهده دارند را به خوبی ایفا کنند افزود: جلسه اول دادخواست با موضوع تنش آبی با حضور جمعی از هنرمندان گرافیست و طراح که آثاری با این موضوع تولید کرده بودند برگزار شد و با حضور کارشناس مربوطه به بررسی چرایی موضوع و ارائه راه‌حل‌ها پرداختند.

وی با اشاره به اینکه دادخواست دوم با موضوع حادثه ساختمان متروپل آبادان برگزار شد اضافه کرد: این جادثه چند وجهی است، از یک سو فساد و زد و بندی که در گذشته بوده عامل اصلی ماجرا است که هنرمند نمی‌تواند نسبت به این مشکل بی‌تفاوت باشد؛ بسیاری از دوستان شاعر، نویسنده و گرافیست به صورت خودجوش در این زمینه تولید اثر داشتند.

حجت‌الاسلام شفیعی بعد دیگر حادثه را قسمت دراماتیک آن عنوان کرد و ادامه داد: پیکر‌های زیادی در زیر آوار باقی ماندند و خانواده‌های داغدار آن‌ها در جست‌وجوی پیکر‌های عزیزانشان بودند که هر شاعر و هنرمندی را مجاب می‌کند در قبال این غم بزرگ واکنش و عکس‌العمل نشان دهد.

وی تصریح کرد: وجه سوم فداکاری‌های بی‌مانند امدادگرانی است که در صحنه حاضر شدند و با وجود اینکه امکان ریزش باقی‌مانده ساختمان هر لحظه وجود داشت، برای آواربرداری و پیداکردن باقی مانده اجساد مشغول کار شدند و این یک فداکاری و حماسه‌ای بی‌نظیر است که به دست مردم استان و امدادگران اتفاق افتاد.

مسئول انجمن ادبی مشکات با بیان اینکه اکنون حال و هوای حاکم در ماجرای متروپل، اربعینی است و مردم هر چه در دست دارند برای همکاری با امدادگران انجام می‌دهند ابراز کرد: این‌ها همه وقایعی است که باعث‌می‌شود هنرمندان مجاب شوند هنر خود را عرضه کنند.

در این برنامه میلاد عرفان‌پور، مرتضی حیدری آل‌کثیر از طریق ارتباط مستقیم و حامد صافی، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی، میلاد موحدی‌راد، فردین کوراوند، حجت‌الاسلام سید علیرضا شفیعی و مرتضی بادپروا با موضوع ریزش ساختمان متروپل آبادان شعرخوانی کردند و همچنین امین غفاری خبرنگار و فعال اجتماعی نیز گزارش فعالیت رسانه از این حادثه و حسام حسینی فعال اجتماعی گزارش میدانی ارائه دادند.

همچنین در حاشیه این مراسم ۳۸ اثر گرافیکی ازهنرمندان سراسر کشور با موضوعاتی همچون همدلی مردم در حادثه متروپل آبادان، در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار