کد خبر: ۳۴۵۵
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری:

نیکوکاری باید در شعر پررنگ شود

محمدی با بیان اینکه در اشعار بزرگان به نیکوکاری توجه زیادی شده است، گفت: جشنواره ملی شعر نیکوکاری تلنگری به ذهن جامعه برای همگانی شدن امر خیر است.
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

عباس محمدی امروز سه شنبه ۲۴ خرداد در نشست خبری اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری که در سالن طاهره صفارزاده در حوزه هنری برگزار شد، گفت: در فرهنگ نامه‌ها نیکوکاری به لطف، احسان، مروت، خیر و دستگیری معنا و ترجمه شده است. امروزه می‌بینیم نهاد‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به دنبال این هستند که در زمینه‌های خاص و متفاوت یاری و کمک رسانی کنند، از کودکان کار گرفته تا خانواده‌های نیازمند.
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به مشارکت مرکز نیکوکاری خیر ماندگار و حوزه هنری در برگزاری جشنواره ملی شعر نیکوکاری بیان کرد: دوستان ما در موسسه نیکوکاری خیر ماندگار تصمیم به برگزاری جشنواره شعر نیکوکاری با هدف نهادینه کردن نیکوکاری در بین قشر‌های مختلف جامعه اقدام کردند. از آنجایی که برای نهادینه کردن یک مسئله نیاز به فرهنگ سازی است و یکی از ارکان فرهنگ اقسام هنر است، حوزه هنری تصمیم گرفت که با مرکز نیکوکاری خیر ماندگار برای برگزاری جشنواره شعر نیکوکاری همراه شود، بدین ترتیب همکاری ما با این مرکز شکل گرفت.
وی با بیان اینکه شعر بزرگان مملو از نیکوکاری است، عنوان کرد: فرهنگ دیرینه ما به امر نیکوکاری توجه بسیار داشته است. گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک در فرهنگ ما وجود دارد. با توجه به تغییر سبک جهانی یک مقدار از فرهنگ اصیل خود فاصله گرفتیم. برای بازگشتن به فرهنگ اصیل خود نیاز به تلنگری بود که دوستان ما در مرکز نیکوکاری خیر ماندگار بر این اساس پیشنهاد برگزاری جشنواره شعر نیکوکاری را مطرح کردند و ما هم تصمیم گرفتیم در کنار این عزیزان باشیم.
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به اینکه در شعر مبحث نیکوکاری کمرنگ شده است، اظهار داشت: حوزه هنری با مرکز نیکوکاری خیر ماندگار همراه شده است تا موضوع نیکوکاری در شعر پررنگ شود و در واقع این جشنواره تلنگری باشد بر ذهن جامعه برای همگانی شدن امر خیر. ضرورت پرداختن به امر خیر و نیکوکاری امروزه زیاد حس می‌شود. درست است که ارگان‌ها و نهاد‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد داریم، اما متاسفانه با توجه به شرایط موجود شاهد افزایش قشر مستضعف هستیم و بر این اساس باید به امر نیکوکاری و دستگیری از یکدیگر بیشتر پرداخته شود.
گفتنی است، اختتامیه نخستین جشنواره شعر ملی نیکوکاری دوشنبه ۳۰ خرداد ساعت ۱۸ در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود و در این مراسم برگزیدگان این جشنواره معرفی خواهند شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار