کد خبر: ۳۵۰۸
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور:

بزودی برنامه تلویزیونی با هدف کشف استعدادها در حوزه سرود انقلابی از شبکه ۲ سیما پخش می شود

زارعی گفت: بزودی ویژه برنامه تلویزیونی با هدف کشف استعدادها در حوزه سرود انقلابی با همکاری سازمان هنری اوج و شبکه ۲ سیما به روی آنتن روی رود.
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

بزودی برنامه تلویزیونی با هدف کشف استعدادها در حوزه سرود انقلابی از شبکه ۲ سیما پخش می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، «کورش زارعی» در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در حسینیه امام رضا (ع) روستای کردر رضوی اظهار کرد: این برنامه که در قالب یک مسابقه پخش خواهد شد، تمرکزش بر روی گروه‌های سرود مساجد روستایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه هم اینک برخی از اقدامات این حرکت آغاز شده است، افزود: در حال حاضر کارشناسان این برنامه در حال ارتباط گیری با گروه‌های سرود به ویژه گروه‌های سرود مساجد روستایی سراسر کشور هستند.

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری کشور ادامه داد: پس از دریافت نمونه آثار گروه‌ها و بررسی و پایش آن‌ها توسط کارشناسان، گروه‌ها جواز حضور در بخش مسابقه این برنامه را دریافت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: این کار در حقیقت با هدف کشف استعداد‌های جدید در بخش ترکیب سرود و تئاتر است و شهرستان میناب و روستای کردر می‌تواند در این برنامه خوش بدرخشد.

زارعی در ادامه با بیان اینکه دومین جشنواره ملی تئاتر آسمان هشتم نیز در روستای کردر رضوی برگزار می‌شود و هم اکنون در حال تولید محتوا در این عرصه هستیم، گفت: مردم میناب و اهالی روستای کردر مردمی نجیب و هنر دوست هستند که به خوبی با فرآیند امور فرهنگی و هنری آشنایی دارند.

وی در پایان افزود: همکاری حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در برنامه‌های فرهنگی جای تقدیر دارد.

جشنواره مردمی آسمان هشتم از سال ۸۶ در دهه کرامت و همزمان با جشن‌های میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) توسط جوانان، نوجوانان کانون‌های مساجد و اهالی روستای کردر رضوی به صورت مردمی و خودجوش در شهرستان میناب برگزار می‌شود.

این جشنواره در روستای کردر برای نخستین بار کار خود را با ۲۶ رشته فرهنگی، هنری و ورزشی را آغاز کرد و در هر دوره حدود ۴ هزار نوجوان و جوان را زیر پوشش قرار داده است.

روستای کردر رضوی که یکی از تاثیرگذارترین مناطق هرمزگان در زمینه نشر فرهنگ منور رضوی به شمار می‌رود، از توابع بخش بنذرک با جمعیت ۲ هزار نفر (۴۰۰ خانوار) در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر میناب واقع شده است.

کردر تنها روستای کشور است که به نام امام رضا (ع) نامیده شده و گرچه قدمت ارادت مردمانش به حضرت رضا (ع) به قرن‌ها قبل برمی‌گردد، اما سال ۸۸ به طور رسمی همزمان با میلاد امام هشتم (ع) به نام امام رضا (ع) کردر رضوی نام‌گرفته و بیشتر مردم این روستا نیز به دلیل این‌که ذاکر اهل‌بیت بوده‌اند، فامیلی آن‌ها ذاکری است.

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) روستای کردر رضوی در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) در سال ۸۵ در مسجد امام رضا (ع) روستای کردر رضوی راه‌اندازی شد و میزبانی سه دوره پیاپی میزبانی جشنواره ملی سرود رضوی مساجد روستایی را در کارنامه دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار