کد خبر: ۳۵۶۰
جامع‌ترین کتاب در مورد شهیدان روحانی منتشرشد

کتاب «‌فرهنگ نامه شهدای روحانی»

جامع‌ترین کتاب در مورد شهیدان روحانی که حاوی اطلاعات و آمار‌های گوناگون طلاب و روحانیون شهید است با عنوان «فرهنگ نامه شهدای روحانی» که اطلاعات نزدیک به ۴ هزار شهید روحانی را در خود جا داده با تلاش‌های فراوان بیش از ۲ دهه حجت‌الاسلام نیکبخت گردآوری و تألیف شده است که بهار سال گذشته به چاپ رسید.
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

 

کتاب «‌فرهنگ نامه شهدای روحانی»

جامع‌ترین کتاب در مورد شهیدان روحانی که حاوی اطلاعات و آمار‌های گوناگون طلاب و روحانیون شهید است با عنوان «فرهنگ نامه شهدای روحانی» که اطلاعات نزدیک به ۴ هزار شهید روحانی را در خود جا داده با تلاش‌های فراوان بیش از ۲ دهه حجت‌الاسلام نیکبخت گردآوری و تألیف شده است که بهار سال گذشته به چاپ رسید.  این دائرةالمعارف که اطلاعات نزدیک به ۴۰۰۰ هزار شهید روحانی را در خود جای داده، با تلاش‌های طاقت فرسای بیش از دو دهه مؤلف، گردآوری و تألیف شده است. نمودار اطلاعات اختصاری شهیدان، زندگینامه کوتاه همراه با تصاویر شهدا و تقریظ‌ها و تأیید‌های مکتوب شخصیت‌های کشوری، علمی و مذهبی و آمار‌های متنوع از حضور حوزویان در جنگ تحمیلی بخش‌هایی از این اثر ماندگار است. در این کتاب فهرست و آثار آزادگان روحانی که سال‌ها در اسارات رژیم بعثی صدام بوده‌اند نیز آمده است. حجت‌الاسلام نیکبخت متولد سال ۱۳۴۴ در یاسوج و تحصیل کرده حوزه‌های علمیه یاسوج و قم است.

بنیاد شهید انقلاب اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و کنگره شهدای روحانیت از جمله نهاد‌هایی هستند که در این اثر گران ارج، نویسنده سخت کوش کتاب را یاری نموده‌اند.

نمودار اطلاعات اختصاری شهیدان، زندگی نامه کوتاه به همراه تصاویر شهداء و تقریظ‌ها و تایید‌های مکتوب شخصیت‌های کشوری، علمی و مذهبی و آمار‌های متنوع از حضور  حوزویان در جنگ، بخش‌هایی از این اثر ماندگار است.

در کتاب فرهنگ شهدای روحانیت، فهرست و آثار آزادگان روحانی که سال‌ها در اسارت رژیم بعثی صدام بوده‌اند نیز آمده است.

این اثر ارزشمند که جامع‌ترین کتاب در این حوزه می‌باشد و پاسخگوی بسیاری از پرسش‌های شهید پژوهان است، به زیور طبع مزین گردید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار