کد خبر: ۳۶۱۹
رییس حوزه هنری استان تهران:

جای نهاد‌های فرهنگی هنری در مبحث معضلات اجتماعی خالی است

فروزانفر گفت: هدف ما ارایه پاسخ‌های هنرمندانه نسبت به آسیب‌های اجتماعی به جامعه و فرهنگ سازی نسبت به کودکان کار و خیابانی برای شهروندان است.
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

جای نهادهای فرهنگی هنری در مبحث معضلات اجتماعی خالی است

علی فروزانفر امروز در نشست خبری نخستین رویداد ملی گرافیک ورود کودکان ممنوع که در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: انشاءالله این رویداد به همت اهالی رسانه سبب رقم خوردن یک جریان فرهنگی و هنری در جامعه شود. معضلات اجتماعی از جمله مسئله کودکان کار یکی از مسایل مبتلابه امروز ماست.

 

رییس حوزه هنری استان تهران تصریح کرد: نهادهای مختلفی هستند که مستقیما به مسئله آسیب های اجتماعی می پردازند و راهکارها و برنامه هایی در این زمینه پیاده می کنند. جای نهادهای فرهنگی و هنری در این میان خالی است و نقش این نهادها در رفع مشکلات و معضلات اجتماعی جدی گرفته نشده است. حوزه هنری و همچنین حوزه هنری استان تهران تصمیم گرفته است پاسخ های هنرمندانه به موضوعات آسیب های اجتماعی را به جامعه ارایه کند.  هنرمندان قرار است در رویداد ورود کودکان ممنوع در سه بخش پوستر، تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور تولید اثر کنند و قرار است از این آثار استفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: شهر تهران تصمیم گرفته بر موضوع معتادان متجاهر و کودکان کار و خیابانی تمرکز کند. تهران قیام کرده که این موضوع را در بخش های مختلف ساماندهی کند. در این راستا سازمان زیباسازی شهرداری، سازمان بهزیستی و حوزه هنری استان تهران دست به دست هم دادند و یک ترکیب بکرو حرفه ای شکل گرفته که رویداد ورود کودکان ممنوع به بهترین شکل به ثمر برسد.

 

فروزانفر با اشاره به اینکه در موضوع کودکان کار می توانیم رویدادهای مختلف هنری را در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: در رویداد ورود کودکان ممنوع هدف مان روی بزرگترین یکی از بزرگترین مسایل اجتماعی یعنی کودکان کار و خیابان است. هدف ما این است که شهروندان را نسبت به کودکان کار حساس کنیم. یک حس پدرانه و مادرانه در شهروندان نسبت به کودکان کار و خیابانی است. در واقع می خواهیم در مورد کودکان کار و خیابانی در جامعه یک نوع فرهنگ سازی ایجاد کنیم.

گفتنی است، نخستین رویداد ملی گرافیک ورود کودکان ممنوع با موضوع معضلات اجتماعی پیرامون کودکان کار و خیابانی در بخش های پوستر، تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور به همت حوزه هنری استان تهران، سازمان بهزیستی، سازمان زیباسازیشهرداری تهران، دانشگاه هنر و هیئت هنر برگزار می شود. کارگاه های این رویداد 8، 9 و 10 تیر از ساعت 9 تا 19 در دانشگاه هنر برگزار می شود و آیین اختتامیه این رویداد دهم تیر ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار