کد خبر: ۳۶۴۵
حجت الاسلام حریزاوی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی:

«سازمان تبلیغات اسلامی» بازوی متصل ولی فقیه برای تبیین اندیشه‌های اسلام ناب است

حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، این سازمان را بازوی متصل ولی فقیه برای تبیین اندیشه‌های اسلام دانست
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸

 

به گزارش نهضت، حجت الاسلام روح الله حریزاوی - قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی - در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ ضمن تبریک  فرا رسیدن یکم تیر - سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی - به همه مبلغین آگاه و ایثارگر سراسر کشور گفت: حضرت امام (ره) تبیین اندیشه تابناک اسلام ناب را به عنوان مهمترین وظیفه این سازمان معین کردند و در طول خدمت بیش از چهار دهه این سازمان، تلاش بر این بوده که هر چه بیشتر به این اندیشه‌ها نزدیک شویم.

وی افزود: تفاوت اسلام ناب با سایر نسخه‌هایی که به نام دین درطول قرن‌ها شکل گرفته این است که اسلام ناب یک مقوله ظلم ستیز، پرتکاپو و اجتماعی است به گونه‌ای که توجه خاصی نیز به مردم سالاری دینی دارد. این درحالی است که با پیروزی اندیشه‌های انقلابی حضرت امام (ره) و تحقق حکومت دینی، این مقوله نیازبه حراست، تبیین و پاسبانی داشت و حضرت امام (ره) که از همان ابتدای نهضت به فکر تأسیس اداره تبلیغات اسلامی بودند - همان طوری هم که در «کشف الاسرار»نوشتند - آن اندیشه را در قالب تأسیس شورای تبلیغ اسلامی و سپس سازمان تبلیغات اسلامی متجلی کردند.

به گفته قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، بازوی متصل ولی فقیه برای تبیین اندیشه‌های اسلام ناب محمدی (ص) و مانع زدایی و رفع شبهه از ابعاد این اندیشه‌ها؛ سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام حریزاوی با بیان اینکه در دهه‌های گذشته، گسترش جامعه تبلیغی و چتر تبلیغ،جزو وظایف و مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی بوده است یادآور شد: ما اگر بخواهیم دوره‌های مدیریتی سازمان تبلیغات اسلامی را دسته بندی کنیم باید به سه دوره «تأسیس و تثبیت، گسترش و توسعه و تعالی و مأموریت گرایی» اشاره کنیم. لذا با یک نگاه تکاملی به این سه دوره، متوجه تفاوتی که در دوره جدید مدیریتی که با ریاست حجت الاسلام و المسلمین آقای قمی آغاز شده با دوره‌های قبلی خواهیم شد چرا که گرایش سازمان در دوره جدید به سمت «تمرکزماموریتی» بوده است. این درحالی است که در زمان کنونی نیز، گسترش سریع فعالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی و حجم آتش سنگین رسانه‌ای دشمن نیز مسئولیت‌های ما را دو چندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین عناصری که سازمان تبلیغات اسلامی و جامع تبلیغی کشور را در ایفای این نوع مأموریت‌ها یاری می‌کند «توجه به فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین» است گفت: معتقدم آحاد مردم به شکل میلیونی موظف به انجام جهاد تبیین به عنوان یک وظیفه همگانی و عمومی هستند و اگر در سازمان تبلیغات اسلامی قرارگاه جهاد تبیین به خوبی شکل بگیرد - که الحمدالله از ابتدای امسال برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های آن انجام شده و تمام ارکان سازمان در سطح ملی و استانی مهیا شدند - می‌توانیم شاهد تفاوت در دنیای تبلیغ دین خصوصاً دنیای اندیشه و اسلام انقلابی و همچنین ثبت نظریه نظام انقلابی که در بیانیه گام دوم هم قید شده است باشیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: امیدوارم که جامعه تبلیغی اعم از روحانیون، مداحان، هیئات ، جامعه قرآنی، معلمان فعال در حوزه دینی، جریان دانشجویی و اساتید دانشگاه و همه صنوفی که در فعالیت‌های تبلیغی نقش آفرینی می‌کنند در تحقق جهاد تبیین موفق باشند تا انشاالله هرچه زودتر شاهد تحقق مطالبات مقام معظم رهبری نسبت به دستگاه‌های فرهنگی باشیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار