کد خبر: ۳۶۷۴
در سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی

تجلیل از برگزیدگان مردمی عرصه تبلیغ

همزمان با روز تبلیغ و در چهل و یکمین سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیران سازمان تبلیغات با آرمان‌های  حضرت امام (ره) تجدید میثاق کردند و از برگزیدگان عرصه تبلیغ مردمی تجلیل به عمل آمد.
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرنگار نهضت؛ صبح یکم تیرماه ۱۴۰۱، حسینیه جماران میزبان مدیران ارشد سازمان تبلیغات اسلامی و فعالان عرصه تبلیغ بود که برای تجدید میثاق با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب و با هدف معرفی و تجلیل از الگو‌های برتر تبلیغ مردمی  گرد هم آمده بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه باورمان این است که آن پیرمرد الهی که روزی روی صندلی حسینیه جماران می‌نشست با جان دل با این مردم سخن می‌گفت، افزود: آن مرد الهی به همه ثابت کرد که تا آستانه مرز‌های عصمت پیش رفتن و علی‌وار زیستن افسانه نیست. ید و عصای موسوی، دم عیسوی، بیان مصطفوی به مردگان جان بخشید و به این کالبد بی‌روح حیات بخشید؛ او همه چیز بود. ریشه همه خیر‌ها در این زمانه بود و حاج قاسم‌ها در مکتب او بزرگ شدند. امام (ره) حق حیات به گردن ما دارد. او احیاگر بود، وگرنه ما قیام لله نمی‌دانستیم. امام مانند پدری که دست کودکش را می‌گیرد قیام را به ما یاد داد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، قیام لله را توصیه امام در سال‌های مختلف دوران انقلاب دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب، امام خمینی (ره) را با قیام لله تقریر می‌کنند و می‌فرمایند که زیربنای افکار و فعالیت‌های ایشان قیام‌لله بود و این تقریر خیلی اهمیت دارد و تکلیف ما را مشخص می‌کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین قمی با اشاره به اینکه ما خود را در تبیین مکتب امام (ره) موظف می‌دانیم؛ اذعان کرد: کسانی که امروز از ایشان با افتخار تجلیل می‌کنیم در حقیقت در تبیین حقیقت زحمت می‌کشند و گامی در این راه برمی‌دارند. برای تبیین مکتب امام باید زیربنای فکری ایشان را شناخت و فهم عمیق از قیام‌لله داشت. فهم عمیق این قیام، مسیر ورود به اسلام‌ناب  و مکتب امام است.
در ادامه این مراسم، از حجت‌الاسلام تجریشی به عنوان معاون پیشین راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی تکریم و به جای ایشان، حجت‌الاسلام سهرابی معرفی شد. حجت‌الاسلام سهرابی در سخنان کوتاهی به برنامه‌های آینده این معاونت اشاره کرد و حجت‌الاسلام تجریشی هم برلزوم سوال کردن درباره مسئولیت‌های گذشته و آینده، تاکید کرد. شعرخوانی احمدبابایی، شاعر آیینی درباره جهاد تبیین و همچنین فضایل حضرت امیر (ع) نیز بخش دیگری ازاین مراسم بود.
بخش پایانی مراسم روز تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به تقدیر از فعالان مردمی عرصه تبلیغ اختصاص داشت. امسال برگزیدگان مردمی عرصه تبلیغ از اقشار مختلف انتخاب شده بودند؛ از عباس موزون برای تهیه و تولید برنامه ماه رمضانی «زندگی پس از زندگی» تا محمد انصاری، فوتبالیست برای تاسیس مدرسه فوتبال شهید هادی. همچنین در این بخش از رضا صیادی به خاطر تولید برنامه «احکام به زبان ساده» که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود قدردانی شد. برگزیده بعدی محمد عمومحمدی بود، صاحبخانه‌ای که سال‌هاست ۷ آپارتمان خود در محله نازی آباد را به طور رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌دهد. در این مراسم از  محمد تهرانچی، مدیرعامل نرم افزار باد صبا نیز تقدیر شد. نرم‌افزار بادصبا توانسته با ۲ میلیون نصب، رتبه نخست کاربردی‌ترین اپلیکیشن را به نام خود ثبت کند. از دیگر برگزیدگان این مراسم حجت الاسلام عباس شیرانی، امام جماعت مسجد جوادالائمه اهواز بود که به شکل خودجوش برنامه‌های جهاد تبیین برای مساجد و ائمه جماعات برگزار می‌کند. از مهدی تورانلو هم در این مراسم به خاطر برگزاری ۲۲ نشست ۲ ساعته با محوریت جهاد تبیین با حضور اساتید مختلف تقدیر شد. خانم عرب نژاد از کرمان هم به خاطر برگزاری جلسات و جشن‌های دانش آموزی و انتقال معارف اسلامی به کودکان و نوجوانان مورد تقدیر قرار گرفت. خانم صاحبکار گلستانی از مشهد هم در جمع تقدیر شدگان قرار داشت. ایشان به دلیل ایجاد شبکه فعال ۳۰۰ نفری بانوان در عرصه تبیین با زبان قرآن و روایات مورد تقدیر قرار گرفت. از حجت‌الاسلام وکیل پوراز قم نیز به دلیل برگزاری جلسات تدریس و تبیین جهاد تبیین و اعزام مبلغ به سراسر کشور قدردانی شد. یکی دیگر از تقدیرشدگان، محمد حاجی اسماعیلی از قم بود. او به کمک ۸۰ طلبه و روحانی در ۱۲ شهرستان منطقه بلوچستان فعالیت دارد و دوره‌های عمومی برای ۲۰ هزار نفر از دانش آموزان اهل سنت برگزار کرده است.
برنامه با صحبت‌های حجت الاسلام و المسلمین تحریری پیرامون  لزوم تبلیغ در آیات قران ادامه یافت و مرثیه‌خوانی حاج محمدرضا طاهری و امضای میثاق‌نامه و تجدید عهد با امام خمینی (ره) توسط شرکت‌کنندگان، حسن ختام این مراسم بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار