کد خبر: ۳۶۹
امام جمعه شاهرود:

خادمان مساجد باید آموزش ببینند

امام جمعه شاهرود گفت: آموزش خادمان مساجد و ارتقای توان و جایگاه آنها در برنامه های فرهنگی و وظایف شغلی ضروری است
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان جلسه قرارگاه پیامبر اعظم (ص) شهرستان شاهرود، در راستای رسیدگی به امور مساجد این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در این جلسه بر لزوم آموزش خادمان مساجد تاکید کرد و گفت: اخلاق حرفه ای خادم، مهارت های ارتباطی، وظایف خادمان در برنامه های فرهنگی، وظایف شغلی و نگهداری از مساجد از جمله مواردی است که باید برای آموزش آن به خادمان برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به بیمه خادمان مساجد اظهار کرد:‌ اداره اوقاف و امور خیریه در خصوص بیمه خادمان مساجد اقدامات لازم را انجام داده و تمهیداتی اندیشیده شود تا در صورتی که خادمان بیمه تامین اجتماعی نیستند آنها را بیمه کنند.

امام جمعه شاهرود بیان کرد: خادمان مساجد با حقوق کمی در مساجد مشغول به فعالیت هستند و رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی آنها باید در اولویت قرار گیرد زیرا آنها به تنهایی توان پرداخت حق بیمه ی خود را ندارند.

جلسه قرارگاه پیامبر اعظم(ص) در شهرستان شاهرود با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، امام جمعه شاهرود، جانشین ناحیه مقاومت و مسئول نمایندگی ولیّ فقیه ناحیه مقاومت بسیج، رئیس اداراه اوقاف و امور خیریه و دبیرخانه امور مساجد شهرستان شاهرود در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برگزار شد.

ارسال نظر