کد خبر: ۳۸۶
مشاور زنان و خانواده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

طراحی فرهنگی لازمه حل معضلات فرهنگی کشور است

مشاور زنان و خانواده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: برای رفع معضلات و مشکلات فرهنگی کشور طراحی فرهنگی لازم است
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، دکتر سکینه اکبری کارشناس خانواده و مشاور زنان و خانواده مدیر کل در دیدار با اعضای شورای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه طراحی فرهنگی لازمه حل مشکلات فرهنگی است گفت: گاهی اوقات طراحی فرهنگی در سطح کلان به سویی می رود  در صورتیکه ما مسئله ای را به عنوان گفتمان یا جریان مدنظر خود قرار داده ایم که مسئله واقعی جامعه نیست.

 وی افزود: طراحی فرهنگی و حل مشکلات مستلزم این است که آسیب شناسی و رصد دقیقی از مسائل واقعی و عینی داشته باشیم که برگرفته از عموم مردم باشد و از گزارشات نهادها و سازمان ها گرفته نشده باشد.

کارشناس خانواده و مشاور زنان و خانواده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر شناخت مسائل و مشکلات واقعی و طراحی راه حل برای حل هر معضل اظهار کرد: خیلی اوقات فعالیت های زیادی در زمینه های مختلف انجام می شود اما باید دید ردپای این اثرگذاری کجاست و می توان بازخورد و اثر تمام فعالیت های انجام شده را مشاهده و بررسی کرد یا خیر.

اکبری افزود: فارغ از نهادهای انقلابی و ساختارهای حاکمیتی باید نقدهای درون گفتمانی به خودمان داشته باشیم تا اشتباهات و کم کاری هایی که در طول مسیر 40 ساله بعد از انقلاب اتفاق افتاده دوباره تکرار نشود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که کار باید تشکیلاتی باشد بیان کرد: وقتی کار تشکیلاتی باشد از موازی کاری و انجام کارهای تکراری که ماموریت گرا نیست در نهادها و ساختارهای مختلف جلوگیری و به جای پرداختن به طیف های یکسان مشکلات به طیف های دیگر پرداخته می شود

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار